-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

تمام آن 10 سالِ پاکی

دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۳۲ ب.ظ

اولین بار؟ اوممم.. سوم راهنمایی!

قبل از آن, از نظرم تقلب هم یک کار شنیعی بود مثل بالا رفتن از دیوار مردم و کارهای دیگری که آدم را بخاطرشان می برند جهنم.

اما آن روزهای ته کلاسی با زینب, تقلب چهره ی دیگری پیدا کرده بود. برگه هایمان درست مثل هم بود و جامدادی هایمان پر از برگه های ریز. تمام معلم ها هم می دانستند, اما به روی خودشان نمی آوردند. چون چند بار خواسته بودند مچمان را بگیرند و گفته بودند برویم پای تخته و شفاهی جواب بدهیم. 

و ما هر بار رفته بودیم و مثل بلبل به تک تک سوال ها جواب داده بودیم.

راستش, آن کاغذ نوشتن ها و استرس های الکی,  یکجور فان به حساب می آمد و خوش می گذشت. هم برای ما، هم برای رعنا.

دختری که روی نیمکت جلوی ما می نشست و به دلایل ناشناخته ای بعد از هر امتحان کاغذ های ما را بر می داشت. 

روزهای آخر که دفتر خاطرات هایمان را رد و بدل می کردیم, رعنا بعد از نوشتن یادگاری، چندتا از آن کاغذ ها را توی دفتر هرکداممان چسباند که بعد از 10 سال، هنوز همانجا هستند و هربار با دیدنشان خنده ام می گیرد و دلتنگ آدمهای زندگیِ آن روزهایم می شوم.


از آن دوره ببعد دیگر فکرش را هم نکردم,

جز یک بار.

از آن روزهای مسخره ای بود که سه تا امتحان, را با فاصله ی چند دقیقه در یک روز چپانده بودند و حتی دوتای اولی ساعتشان اووِر لَپ داشت.

یعنی وسط یک امتحان, برگه ها را جمع می کردند و برگه های امتحان دیگر را می گذاشتند روی میز و آدم دلش می خواست سرش را روی آن بگذارد و های های گریه کند.

من هم فکر می کنم ترم آخر مقطع قبلی بودم و اگر هرکدام از درس ها را قبول نمی شدم اتفاق جالبی نمی افتاد.

از سالن مشترک دوتا امتحان اول ک بیرون آمدم، دلم می خواست یک بلایی سر خودم بیاورم. هر دوتا امتحانم را خوب نوشته بودم اما به دلیل نا معلومی عصبی بودم  و دلم می خواست از یک چیزی که نمی دانستم چه بود انتقام بگیرم.

امتحان سوم استاتیک بود, یک درس کماکان سخت و محاسباتی.

یک نگاه گذرا به جزوه ام کردم و با اینکه همه ی فرمول ها را بلد بودم یک لحظه ترس تمام وجودم را گرفت. نکند سر امتحان یکهو یکی از ساده ترین فرمول ها یادم برود؟ نکند که فلان, نکند که بهمان...

با این فکرها, آستینم را بالا زدم و خواستم چندتا از مهمترین فرمولها را روی دستم بنویسم اما ننوشتم. 

روی دست نه. 

نمی دانم چرا اما روی دست نه.

شاید چون آدم با دستهایش کارهای زیادی انجام می دهد و یکطوری دوستش به حساب می آیند و نباید قربانی و کثیف بشوند.


چسب کاغذی را از کیفم بیرون آوردم و یک تکه از آن را روی لایه ی تویی پایین مانتو م چسباندم و با این امید که هیچوقت لازمم نشود, چندتا از فرمولهای خیلی مهم یا طولانی را روی آن نوشتم.

ساعاتی بعد، در حالی که روبروی ساختمان کلاسها روی صندلی نشسته و منتظر دختری بودم که سر جلسه ماشین حسابم را گرفته بود,  یاد چسب کاغذی حاوی فرمولها افتادم و به این فکر کردم که چقدر عجیب که تمام 120 دقیقه ی امتحان و حتی تا همین حالا, از یادم رفته بود.

بعد آن را مثل یک چیز ننگ آور جدا و مچاله و روانه ی نزدیک ترین سطل آشغال کردم.

اما بعد در راه به این فکر کردم که کاش تکه چسب را با خودم آورده بودم و دقیقا می چسباندم پشت صفحه ای که رعنا برایم کاغذها را چسبانده بود, و تاریخ امروز را زیر آن یادداشت می کردم. 



به خانه که رسیدم, 

از زیر خروارها دفتر و تقویم، دفتر خاطرات سوم راهنمایی ام را بیرون کشیدم, صفحه ی رعنا را پیدا کردم و درست پشت آن یک تکه چسب کاغذی چسباندم و تاریخ امروز را زیر آن یادداشت کردم.

و بعد, با روان نویس سبز دوست داشتنی ام روی چسب نوشتم:


مرسی خداوند :)



یک بار هم برای چند ثانیه سمت خطیر "مراقبینگ امتحان" را روی دوشم انداختند که در اینجا تعریفش کردم
  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۸)

:)
چه سایقه تمیـــزی
پاسخ:
:))
به قول دوستمون, بنده هم دچار "معلولیت تقلب" م مثه اینکه :|
چه حس خوبی :)
منم دفتر خاطرات دارم ،بعضی وقتها میخونمش
پاسخ:
دفتر خاطراتا عالی ن.
اون روزای آخر مدرسه که تب دفتر خاطرات میوفتاد به جون بچه ها و ازین می گرفتن می دادن به اون... 
و اگر خییلی طرف مقرب بود می دادن که یه روز با خودش ببره خونه..
اولاً اگه می‌دونستم بحث تقلب این‌قدر هواخواه داره به قول خودت «چلنج»طور باهاش رفتار می‌کردم :))
یه چیزی هست به اسم «آدرنالین» که زمان تقلبیدن (!) خیلی زیاد ترشح می‌شه و لذت زیادی داره، این‌که از قسمت اول پست :))
از یه جایی به بعد چیزای خیلی عادی برات «زشت» میشن، مثل همین تقلب؛ ایشالا همیشه موفق و شاد باشی، دوست جان...
راستی لینکت رو انتهای همون پست اضافه کردم ;)
پاسخ:
چلنج سرخود بود مثه اینکه :))

ممنون شما هم نیزجناب مترسک ^_^

مچکر :D
  • خارج ازچارچوب
  • چلنج جالبیه.
     تقلب یک فعل نیست, یک جریان است!

    همیشه به اینایی که بی نیاز از تقلب بودن حسودیم می‌شد!‌
    پاسخ:
    واقعا, کارایی ک ملت حین تقلب انجام میدن همیشه خاطره می شه :دی

    (((((:  .
    چسب کاغذی .... اصلا بهش فکر نکرده بودم می شه این طوری هم ازش استفاده کرد .
    پاسخ:
    ای وای بد آموزی داشتم :))
  • هولدن کالفیلد
  • خدمت خوانندگان عزیز این وب:
    از آن روزهای مسخره ای بود که سه تا امتحان, را با فاصله ی چند دقیقه در یک روز چپانده بودند و حتی دوتای اولی ساعتشان اووِر لَپ داشت.
    ***
    در این عبارت overlap یعنی همپوشی!!! :|

    پاسخ:
    هولدن ترَنزلیتر.
    کامینگ سووووووون :|
    دوران مدرسه اوکی بود ولی دوران دانشگاه نمیدونم چرا یه جوری حس غرور زیر پا گذاشتنه درخواست تقلب :\ کلا هیچوقت صمیمیت دوران دبیرستان/راهنمایی رو با کسی تو دانشگاه پیدا نکردم...
    پاسخ:
    درخواست تقلب که واقعا....

    من تابحال درخواست نکردم. به نظرم خیلی حقارت آمیزه.
    ترجیح دادم بنویسم ببرم ازم بگیرن, تا که منت کسی رو سرم باشه بخاطر چارتا کلمه
    فقط یه بار سر امتحان معادلات دیفرانسیل، چندتا از فرمولا رو نوشتم توی یه کاغذ کوچیک و زیر ساعتم قایم کردم. ولی سر جلسه تمام اون فرمولا یادم بود و اصن نیازی بهش پیدا نکردم. البته  دوره دبیرستان یه بار رفتم و به جای یه نفر دیگه امتحان هندسه تحلیلی دادم و یه نمره 16.5 واسش گرفتم. در حالی که نمره خودش از 2.5 بالاتر نرفته بود. 
    پاسخ:
    چه با افتخار :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">