-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

فوش VS. فحش

شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۶ ب.ظ

یحتمل بیشتر ما حس می‌کنیم استفاده از کلمات زشت و رکیک در ارتباط نوشتاری آنقدرها قباحت ندارد. شاید یک کمی فقط، اما نه به اندازه ی ارتباط زبانی.

شاید واقعا هم آن اثر را نداشته باشد اما دیگر اینطور هم نیست که کلا ماهیتش عوض شده و کلمه‌ی مطهری بشود،‌ و فضای مجازی با پنهان کردن هویت واقعی و جرات دادن به آدمها، فرصتی شده برای استفاده از کلماتی که در واقعیت شخصیتمان اجازه‌ی به زبان آوردن آن‌ها را نمی‌دهد.


خلاصه اینکه وقتی برای یک نفر ”می‌نویسی“ @#^€£ ، معنی ش عاشقتم گلم نیست، معنی اش در واقعیت هم همان @#^€£ است. 

باور کن.

[یک سوزن به خودم]

  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۲)

  • بای پولار
  • ولی خب بعضی وقتا توی فرهنگ خودت یه سری فحش ها معنی لغوی خودشون رو نمی دن در حالی که توی باقی فرهنگ ها معنای بدتری رو هم دارن. و اون وقت این تقابل و تداخل فرهنگی چه مصیبت هایی به وجود می آره. تجربه کردم که میگم!
    پاسخ:
    انقدر موارد غیر استثنا هست که میشه کلا موارد استثنا رو نادیده گرفت :/
    برا نشون دادن صمیمیت هم فحش میدن:|

    پاسخ:
    حالا ب اونایی ک باهم شوخی دارن کار نداریم :دی
    گرچه همونم اگه عادت بشه...
    حالا معنیش چیه واقعا؟ من نمیدونم
    پاسخ:
    معنی چی؟
  • نفس نقره ای
  • من از لحظه ورودم به خوابگاه سر این موضوع شکنجه شدم! یعنی اونقدر شنیداری و واضح بود که نوشتاری دیگه به چشمم نیومد :|
    پاسخ:
    دچار شکنجه ی کلامی شدی؟ :|
  • مجتبی واو
  • خواهش می کنم چنین کلمه ی رکیکی (@#^€£) رو به همین راحتی توی پستتون ننویسید. قباحت دارد! :)
    پاسخ:
    اینو به عنوان کلمه ی رکیک ننوشتم،
    مثلا یه کلمه ای بود ک وجود خارجی نداره :د
    بی ادب تنها نه خود را داشت بد
    بلکه اتش در همه افاق زد
    هزاربار تاحالا مادرم این بیت رو خطاب به من گفته(با این حال واسه نوشتنش حالا گوگل کردم :/ ) غرض اینکه واقعا صفت بد و نکوهیده ایه. 
    پاسخ:
    :))

    حالا من در اینجا کاری به صرف بی ادبی ندارم، منظورم اینکه حس میکنیم وقتی کلمه هه رو مینویسیم دیگه اونقدر زشت نیس
    در فروم ها خیلی دیده میشه:|
    تو جادوگران خیلی زیاد میبینم و خوب نیست خب:/ بچه رد میشه اونجا! 
    پاسخ:
    بیشتر بچه ها هم مینویسن اخه :/
    این بیشتر باعث نگرانیه
    به نظرم آدم تو فضای مجازی شهامتش بیشتره ولی نه در حدی که اینجا راحت تر فحش بده ولی تو واقعیت نه
    ادامه کامنتم
    به نظرم کسی که تو فضای مجازی راحت فحش میده تو واقعیتم همینجوریه
    پاسخ:
    نه واقعا
    خیلیا تو واقعیت اصصلا ازین چیزا ازشون نمیشنوی ولی چیزایی تو نوشته هاشون هس ک ادم باورش نمیشه این همونه
    اصلا مفهوم کلمه زشت یا فحش تو همه دنیا جا افتاده . کسی اصرار به استفاده داشته باشه واسشون عجیبه فقط و در حالت عادی نه خیلی مسئله معمولیه
    من فقط تو کشورای اسلامی دیدم تاحالا که تابو بوده این قضیه اونم به خاطره دینه
    پاسخ:
    والا چیزی که ما دیدیم اینه که با یه لبخند تذکر میدن :  
    Mind you language please
    آره نه این که کلا همش فحش بدی. برای اونها هم مخصوصا جلوی بچه ها و در فضای سیاسی رسمی کشور یجور تابو ه ولی در کل خیلی عجیب نیست واسشون.
    ما ایرانیا جوری رفتار میکنیم که "واای من توی عمرم این لغت رو نشنیده بودم و دنیا به آخر رسیده". درحالی که ماشالا بعد از انگلیسی زبون ها باور دارم مختلف ترین فحش ها رو داریم/ساختیم که به ذهن هیچ بشری خطور نمیکنه D: همین کشور های عربی  همسایه و غیر همسایمون رو که صبح تا شب با نژاد پرستی مسخره میکنیم و بهشون میگیم بی فرهنگ بیشتر حول محور فحش هاشون دور و بر حیوان و مخصوصا سگ بر میگرده نمیدونم شاید تو فرهنگشون خیلی جایگاه بدی داره. اون وقت ما هیچی نشده همون اول میریم سراغ هرگونه شی/جنس/متعلقات مونثی که طرف حسابمون داره و از خجالتش در میایم...
    پاسخ:
    البته ک من تو متن منظورم این بود که گفتن و نوشتن یه کلمه به یه اندازه میتونه خوب یا بد باشه.
    حالا اینکه یه نفر چقدر از حرف نامربوط استفاده میکنه دیگه به خودش مربوطه

  • محمد آذرکار
  • استفاده کردیم.
    ممنون.
    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">