-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

Wisteria

جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳ ق.ظ

بی هدف روی پیاده روی آسفالت قدم برمی‌داشتیم، و دیوارهای سفید و کرم و آجری و بتنی را یکی یکی رد می‌کردیم.

پیاده رو باریک بود، او جلوتر می‌رفت و هرچند دقیقه یکبار سربرمی‌گرداند که ببیند دارم می‌آیم یا زامبی های تنها یخچال آسفالت دنیا من را پیش خودشان پایین کشیده‌اند.
من داشتم به چیزهای بی‌ربطی فکر می‌کردم که با صدای بلند گفت، عه! اینجا ژاپنه؟
سر بلند کردم، داشتیم کنار دیوار مدرسه‌ای راه می رفتیم که گلهای بنفش زیبایی شبیه  گل گلیسین از روی آن آویزان بودند. 
به یاد مدرسه‌ی دبستانم افتادم با آن دیوارهای سیمانی زنگ شده، که رویشان چیزهایی درباره ی اهمیت علم و ادب نوشته‌بود، و فکر کردم که بچه های این مدرسه چقدر خوشبختند که هر صبح بهاری، در حیاط مدرسه ای بازی می‌کنند که گلهای بنفش آویزان دارد.
اگر بازی کردنی هم یادشان مانده باشد... کودکان بی همبازی محبوس در قوطی کبریت های خانه نام..





  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۹)

  • هولدن کالفیلد
  • اممممممممممممم
    عنوان پست یعنی چی؟ :|
    پاسخ:
    اسم گلهای بنفش ژاپنی است 
    کودکانی که تمام دست آوردشان از اخلاق و ادب را، سکوت معنا کرده اند و وقتی در دنیای پر هرج و مرج بیرون رها می شوند، چه اخلاق هایی که به باد می دهند...
    پاسخ:
    بسیار عالی..
    جمله ی آخر....

    یادمه انقدر از دوران ابتداییم متنفر بودم که حتی از نوشته های روی دیوارش حالم بهم میخورد :|
    پاسخ:
    منم دوستش نداشتم خیلی،
    اما چیزی که به صورت بولد یادم مونده اینه ک تمام درودیوارای مدرسه نوشته بود جز دیوار دستشویی, که روش درخت و دشت و دمن کشیده بودن :/
    اونم نوشته هایی ک حتا پنجمی ها هم معنیش رو درست نمیدونستن..
    گاهی خوشحالیم که قدیمتر ها زندگی نمی کرده ایم که اینترنت نبوده ، ماشین نبوده ، و لوله کشی آب و گاز نبوده
    بعد اسمِ نشستنِ پشتِ یه مانیتور، تو یه خونه ی 50 متری و برای مدت 10 ساعت در روز رو گذاشتیم زندگی ... و هنوز خوشحالیم که قدیم به دنیا نیامده ایم
    پاسخ:
    ما واقعا چیزای زیادی از دست میدیم, و نسل بعد از ما حتی بیشتر از ما..
    کلی فکر کردم شاید یادم بیاد کجای دبستان ما گل بود که یادم نیومد اما به جاش یادم اومد که ما دم در دفتر مدیر مدرسه‌مون یه دونه آکواریوم بزرگ (خیلی بزرگ) داشتیم...
    پاسخ:
    قدددر جذاب.. آکواریوم دوس دام من ^_^
    ما حتی درخت هم نداشتیم..
    حالا چون بحث گل و ژاپن و این ها بود فکر کردم جالب باشه که بگم من یه دوستِ دیوانه ی ژاپن دارم که الان دو ساله اسمش کلا به "شیداره" (یه نوع گل به ژاپنی) تغییر کرده و ما کلا اونو اینطوری صدا میزنیم. همین. کاملا بی ربط به علم و ادب و اینترنت و حسرت برای گذشته ها و این چیزها D:
    پاسخ:
    :))
    چه بانمک
    شیداره این درختاییه ک شکوفه صورتی ناز دارن؟
    هنوز هم ادامه داره 
    (کودکی)
    شک نکن:)
    پاسخ:
    کاش :)
    مدرسه ابتدایی منم یادمه پر بود از گلهای کاغذی قرمز:)

    فرهنگ ژاپن با اون طبیعتش خیلی جذابه برام
    پاسخ:
    اخییی :)

    +خیلی زیباست
    من از دوستم که میپرسم معنیش چیه میگه یعنی شکوفه  ی گیلاس به ژاپنی. تو نت سرچ کردم عکساش از همون صورتی ها بود. حالا اطالاعات کافی ای ازش ندارم با عرض پوزش :O
    پاسخ:
    ممنون :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">