-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

نمی دانم چرا دیدن شاعر ها در لباس بازیگر انقدر برایم عجیب است.

 وقتی اولین بار بخش هایی از فیلم "فلامینگو ی شماره 13" با بازی رسول یونان و شمس لنگرودی را تماشا می کردم، به نظر خیلی خیلی یک طوری بود. شبیه وقتهایی که یک چیزی سر جایش نیست. که البته این شعرای عزیز در همان فیلم هم نقش افراد شاعر را داشتند.

چند روز پیش تیزر فیلم "احتمال باران اسیدی" را از تلویزیون دیدم و نام آقای شمس لنگرودی را در میان بازیگرها, و باز به این فکر کردم که چقدر عجیب.

و اینکه دلم می خواهد بروم این فیلم را ببینم. 

و اینطور وقتهاست که عمیقا دلم می گیرد...



نظر سنجی:

به نظر شما قرار دادن آدرس سایت یا وبلاگ شخصی روی عکس هایی که از اینترنت به دست می آیند (عکسهایی که از گوگل پیدا می کنید و در سایت یا وبلاگ قرار می دهید) کار درستی است یا نه. لطفا دلیل شخصی تان را هم ذکر کنید. با تچکر :)



*عنوان از شمس لنگرودی
  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۳۴)

واقعاااااااااااااااااااااااااا0_0
پاسخ:
کدومش واقعا؟ 0_o
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • من نسبت به مجریا و فوتبالیستایی که بازیگر میشن 
    همچین حسی دارم 
    در رابطه با نظر سنجی من ترجیح میدم زیر عکس بنویسم شاید کسی خواست استفاده اش کنه 
    البته این عکاس معروفا رو عکس میزنن مثل امیرحسین بزرگ زادگان 
    مثل حانیه زاهد:))
    پاسخ:
    پژمان :))

    +ببین اون کسی که عکسو می گیره اصلا باااید این کارو بکنه. من خودم زیر عکسای پست پایین امضا زدم. 

    اما اگر تو خودت اون عکسو از گوگل پیدا کرده باشی بازم زیرش می نویسی؟
  • هولدن کالفیلد
  • خیر کار درستی نیست!
    چون خودت نگرفتی که نگران کپی رایتش باشی! :|
    تو از گوگول کش رفتی، ملت از تو کش میرن! : دی
    پاسخ:
    منم نظرم همینه. وقتی من هیچ حقی نسبت به عکس ندارم دلیلی نداره اینکارو بکنم
    اصلاً یادم نمیاد آخرین بار کی فیلم ایرانی دیدم.
    عکس هایی که خودت بگیری باید و باید روش اسم وبلاگ و یا سایت رو گذاشت ولی عکس های دیگه که معلوم نیست مال کی هست رو نه، موافق نیستم.
    پاسخ:
    ممنون :)
  • کلنگ همساده پسر
  • در صورتی که صاحب واقعی آن اثر، یعنی عکاس یا طراح یک تصویر دیجیتال، این کار را بکند، بله، در غیر این صورت، با کسب اجازه از صاحب اصلی در صورتی که مشخص باشد، بله و در صورتی که یک تارنما قصد سواستفاده و استفاده هایی مانند کپی برداری بدون تولید محتوای جدید را داشته باشد، خیر!
    این بود انشای من!!
    بله چه خوب است مردم با همه ی اقشار هنرمند از طریق سینما و تلویزیون آشنا شوند.
    پاسخ:
    منظورم عکسایی بود که همینجوری از سرچ اینترنت به دست میان. هر عکسی. از پوستر یه فیلم گرفته تا عکس معمولی
  • مترسک ‌‌
  • اندیشه فولادوند هم چند سری تجربه بازیگری داره :|
    حس جالبیه دیدن شاعر توی لباس بازیگری اما خب... :/
    بله که درسته؛ توی کشوری که کپی‌رایت رعایت نمی‌شه، تنها راه برای حفظ مالکیتت روی اثرت، همینه :|
    پاسخ:
    اندیشه فولادوند عاااااالیه.
    من خیییلی خوشم میاد از خودش و بازیش.

    و درخشانترین فیلمش از نظر من "سنگ اول" بود که با محسن تنابنده بازی کرده بودن

    +عکس خودت نه, عکس گوگل :دی
  • فانتالیزا هویجوریان
  • باید صداقت داشت و کفت که کار من نیست
    تو جایی مثه اینستا منتشر نکرد
    و هر کی هم از ما ور داشت عب نداره ذکر نکنه ولی در مورد خودمون سخت گیر باید باشیم
    پاسخ:
    ببین منظورم عکس شخصی نیست, مثلا این عکسو ببین
    http://bayanbox.ir/view/2742561407842795971/%D8%AF%D9%82%D8%AF%D9%82%D9%87.jpg

    اینجوری
    وااا عکسی که از یه جا دیگه برداشتیمو برای چی باید آدرس وبلاگ بزنیم روش?! :O
    البته ما مال خودمونم حال نداریم تا حالا نزدیم :)))))

    پاسخ:
    چی بگم والا...
    "دغدغه "این شکلی بوداااااا :|
    پاسخ:
    :))))
    نه بابا ما بلد نیستیم. می دونی :))
    همینکه بگی این عکس از من نیست به نظر من کفایت می کنه, و اگه کسی بیاد ادعا کنه که این عکس از سایت من برداشتی خلاصه طرف حکایت اینو داره ک دست پیش رو گرفته پس نیفته :دی
    پاسخ:
    چیشد؟ :D
    کلا چیز مهمی نیس واسم.  چه کپی بکنم  :)) و چه کپی بکنند ازم.
    دلیلشم اینه که کلا این وبلاگ‌بازی و جزئیاتش رو به چشم بازی و علافی میبینم :|
    پاسخ:
    ببین من به وبلاگ بازی کاری ندارم,
    نفس این کار به نظرت درسته یا نه
    چقدر خوب ، شاعر ها بازیگر شده اند. {دنیای ما هیچ چیزش سرجایش نیست}
    به نظر من خود عکس کپی رایتش نقض شده {یه جورایی دزدیه} بعد شما که اسمت رو میزنی روش در واقع مشخص میکنی شمام دزدیدی دیگه !!!
    کار شایسته ای نیست :-))
    پاسخ:
    دقیقا!
    ممنون :)
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • الان گرفتم چی میگی گیج میزنم:)))
    نه اون کار غلطیه:)))
    پاسخ:
    مرسی :))
    کار معمولی شده نوشتن آدرس روی عکس ها
    اما من هیچوقت لزومش رو درک نکردم!

    پاسخ:
    منم هم...
    من فک میکنم صاحب اصلی عکس این حق رو داره، ولی ما به عنوان کسانی که صاحب اثر نیستیم، خوب نیس همچین کاری  کنیم، اگرم انجام میشه به نظر من بهتره در حد یه لوگوی خیلی کوچیک گوشه کنار عکس یا به صورت شفاف باشه که عکس رو خراب نکنه. 
    پاسخ:
    ینی شما به عنوان یه کاربر اینترنت این حق رو به خودت می دی که همون لوگوی کوچیک رو هم روی عکسی که برای شما نیست بذاری؟
    هر چقدر هم عکس شناخته شده باشه
    رسول یونان؟ وای من نمیدونستم بازی کرده
    یه جوریه منم حس تو رو دارم!

    + کاری بس زشتو زننده است!
    پاسخ:
    من وقتی تو فیلمه دیدم تا نیم ساعت داشتم داد می زدم واااااااات؟ واقعنی؟؟؟ :))
    به نظر من قطعا نه. عکس مال من که نیست که روش آدرس وبم رو بزنم. مال یه بخت برگشته ای هست دیگه!!
    به نظرم خیلی هم کار احمقانه ای هس! با احترام به همه اونایی که این کار رو میکنن البته!!!
    پاسخ:
    واقعا. ممنون :)
    احتمالا حق سرچ دارن تو ذهنشون! :))

     حق سرچ یعنی اون چن دقیقه ای ک پای پیدا کردن یه عکس گذاشتن ک از نظرشون این چیزی تو مایه های کشف مثلا الکل هس در این دنیای بزرگ ( الکل مجاز از عکس مذکور و دنیای بزرگ مجاز از دنیای آشفته عکس ها در گوگل ایمیج سرچ ) ک یکی با یه کلیک میاد برش میداره از وبشون و این از نظرشون غیرقابل بخششه. پس برا همین بیا خرده نگیریم بهشون :))


    + میگم ک یه سوال دارم. تو وب شما هم ازین ip ها هستن ک ساعتی یه بار یا بیشتر میان وبت؟ ک اصن معلوم نی کین و با rss و اینا میان؟ وب من اصن بازدید خاصی نداره. فقط همین دوتان و شاید گه گاهی یه نفر دیگه ام مثلا از وب یکی بیاد اینجا. ب خاطر اینا بازدیدای وبم الکی زیاد میوفته ک خوشم نمیاد :|
    مثلا امروز 33 تا بازدید کننده برام افتاده و 54 تا نمایش :|
    میخوام ببینم طبیعیه یا نه برا همین میپرسم. دوستم ک میگفت رباتن ولی بعید میدونم :|
    پاسخ:
    حق سرچ عالیی بود :)))

    +نمی دونم والا دقت نکردم...
    اینایی رو می گی که می نویسه ریدر؟ مثلا  InoReader یا feedly?

    اینا فیدخونن, وبتو چک می کنن که اگر آپ کرده باشی پستت بره واسه اونایی که وب ت رو با فیدخون دنبال می کنن.
    البته خزنده ها و خود موتور های سرچ هم هستن, و خود کاربرا 

    حالا مشکلت چیه با آمار :)))
    عکسى که با سرچ پیدا شده که حق کپى رایت براى آدم نمیاره!
    بعدشم چه حوصله اى دارن که باز رو عکس، مینویسن!
    پاسخ:
    چی بگم..
    زشت بودنش که کاملا بدیهیه.
    اگر کسی برای عکس یا مطلبی زحمت نکشیده باشه، ولو اون مطلب در دسترس همه و به اصطلاح اینترنتی باشه و همه بشناسندش یا عکس فرد شناخته شده و معروفی هم باشه, حتی اونطور که اشاره کردید پوستر یک اثر معروف، باز هم حق نداره روش آدرس شخصی قرار بده. 
    وقتی آدرس رو قرار می دن بهرحال یک نوع ادعای مالکیت و دزدی محسوب میشه.

    فکر می کنم این رو هر فرد آشنا با دنیای مجازی بدونه. واقعا برای شما سوال پیش اومده بود؟ :)
    پاسخ:
    بلی ممنون آقای وکیل :)

    بیشتر می خواستم نظر دوستان رو بدونم
  • فاطمه حمزه لوی
  • سلام.
    فیلم هایی رو که گفتی ندیدم ولی به نظرم بستگی داره به جنس بازیِ اون شاعر/نویسنده/خواننده و... . 
    یه موقع می بینی طرف اصلا بازیگر بوده و خودش خبر نداشته :)

    در مورد سوال آخر:
    من گاهی عکس هایی رو از گوگل میگیرم و تبدیلش می کنم به فوتوگراف. در اینصورت آدرس وبلاگم رو کنارش می نویسم. شاید بهتر باشه هم اسم وبلاگ نوشته بشه و هم اسم عکاس. (البته تا حالا اسم عکاس رو عکسهایی که فوتوگرافی کردم نبوده. در واقع امضا نداشته).

    پاسخ:
    سلام :)
    منم ندیدم هنوز... 
    اما حس خوبی به این آقا دارم :)

    +بهرحال شما یه زحمتی برای اونکار کشیدید. اینطوری نبوده که عکس رو مستقیم از گوگل بگیرید و آدرس خودتون رو روش بذارید
    به نظرم تصاویری که شامل حق کپی رایت می شوند بله..
    اما تصویر خواننده،تصویر پوستر فیلم، تصاویری که طراح و یا عکاس و یا ناشر آن معروف هستند به نظرم زیر آن حتما باید برچسب ویسایت شما باشه .
    اگر من یک عکسی بگیرم و شما آن را کپی کنید و تگ خودتون رو بزنید بله کارشما اشتباهه .. اما وقتی پوستر فیلم رو از سایت دیزنی لند و یا تصویر ادله رو از وبسایت شخصی خودش دریافت می کنید حتما باید برچسب یا نام وبسایت شما روی تصویر باشد تا اگر کسی کپی زد نتواند . اگر تصویر من آدرس نداشته باشد به راحتی کپی می شود .. اما اگر داشته باشد فرد مجبور است خودش مجددا گوگل را سرچ کند و به عبارتی هلو نشود این تصویر.
    مساله این هست که شما پوستر فیلم را با آثار دیگر یکی می بینید . در صورتی که اصلا اینطور نیست ...:)
    تصویر کپی شده باید مشخص شود که چیست. وقتی تصویر یک خواننده است شما که دسترسی به خواننده ندارید پس بهتره وبسایت خودتان را آدرس بزنید .. فی المثل تصویر انیمیشنی که روی وبلاگ من هست آدرس دارد.
    میدانید به چه علت؟
    روی تصویر نام شرکت دیزنی و پیکسار نوشته شده و همه می دانند طراح این انیمیشن آنها هستند. من هم تصویر رو از سایت دیزنی دریافت کردم و تصویر اچ دی و خام هست . خب وقتی من این عکس رو به عنوان پوشش خبری و معرفی قرار دادم حتما باید آدرس وبسایت رو بزنم ..
    نوع تصویر مشخص می کند که شما آدرس را باید بزنید یا خیر
    اما اینکه من بیایم و کارهای عکاسی و یا گرافیک شما رو بردارم و روش آدرس خودم رو بزنم این کار اشتباهه .. نوع تصویر هست که مشخص می کنه شما مجاز به انجام این کار هستید یا خیر:)
    پاسخ:
    من اصلا متوجه حرفتون نمی شم.
    بهرحال اون تصویر "معروفی" که شما روش آدرس می ذارید رو خودتون از جایی کپی کردید, شما خودتون مثل افراد دیگه سرچ کردید و کپی کردید.
    حالا یه نفر هم بیاد از شما کپی کنه واقعا چه مشکلی ایجاد میشه.
    و چه فرقی بین شما و اون افراد هست.

    هیچکس مجاز به اینکار نیست مگر اینکه خودش کاری روی عکس انجام داده باشه. کامنت آقای میلاد که وکیل دادگستری هست رو ببینید.


    +در ضمن "دیزنی لند" اسم پارکیه که شرکت والت دیزنی بر اساس شخصیت های ساخته شده توسط اون شرکت بنا کرده و اسم شرکت نیست. 
    نفس کار به نظرم چندان اهمیت نداره 
    ولی اگه من بودم٬ نمیذاشتم. واسه اینکه عکس از خودم نیس٬ و مهمتر اینکه؛ خب یه کارِ اضافه‌س(به نظر من) و ضرورتی نمیبینم واسش.
    پاسخ:
    ممنون یا شیخ
  • ابوالفضل ...
  • من اون فیلم رو ندیدم ولی مشتاقم به دیدن احتمال باران اسیدی. امیدوارم وقت و فرصت پیش بیاد برای دیدنش. اگه شما زودتر دیدینش بیاین و نظر بدید که می ارزه تماشاش یا نه.
    پاسخ:
    فک نمی کنم من زودتر برم :))

    ساکن طبقه وسط و طعم شیرین خیال رو صدساله می خوام ببینم,انقدر هی نرسیدم که فک کنم الان دیگه از رو پرده برداشته باشن جفتشونو :| :| 
    خخخ...من زیاد اهل شعر نیستم و برعکس بیشتر اهل داستان و فیلم هستم و بخاطر همین شاید شعرا رو فقط به چشم یکسری آماتور کارخراب کن ببینم:)

    +بنظرمن قرار دادن آدرس سایت روی عکسهای کپی شده نه تنها درست نیست به نوعی احمقانه هم هست:)
    پاسخ:
    آماتور کار خراب کن :)) آماتور چرا حالا :-/
    واقعا برا فیلمه بود :|
    پاسخ:
    ها بلی :)
  • امیررضا ...
  • من فکر میکنم این شعرای عزیز اگر تو لباس کار و حرفه ی خودشون باقی بمونن
     خیلی دوست داشتنی ترند. 
    پاسخ:
    بهرحال گاهی آدما دلشون تنوع می خواد
    بعضی از دوستانِ اهلِ قلم من معتقدند باید یک فاصله ای بین نویسنده, شاعر و خواننده ها باشه... شاید به همین دلیلِ که دیدن این اشخاص در فرم آرتیست باعث می شه حس کنی چیزی سر جای خودش نیست...
    پ.ن: گذاشتن لینک وبلاگ روی عکس هایی که از جایی برداشته شده معنی نداره. داره؟ فکر کنم بهتر باشه تو پانویس لینک منبع اصلی ذکر بشه. :)
    پاسخ:
    شاید... نمی دونم..
    راستش منم ترجیح می دم از نویسنده ای ک کتابشو می خونم کمتر بدونم. از بازیگری گه بازیشو می بینم حتی.
    و فیلمایی که بازیگراشون شناخته شده نیستن رو خیلی دوست دارم
  • سُر. واو. شین
  • روی عکس هایی که خود آدم از نت برداشته منطقی نیست تگ بذاره. ولی خب اگه خودت عکس گرفتی یا درست کردی تگ گذاشتن عادیه. 
    پاسخ:
    بلی ممنون :)
    من بازیشون رو ندیدم همینجوری میگم شاعرا احتمالا برا بازیگری آماتورن
    پاسخ:
    منم ندیدم راستش :))
    باید یه نفرو پدا کنم باهاش برم سینما :|
    به عنوان کاربر اینترنت که نه !! ولی اگه روی عکس عملیاتی انجام داده باشم، یا کار خفنی کرده باشم و یه چیزی از خودم بهش افزوده باشم، شاید !! ولی در کل دوس ندارم این کارا رو !! به قول شما مگه عکس مال منه !! منم پیداش کردم از اینترنت. 

    ولی معمولا اگه بخوام با یه عکس رو مثلا توی یه کتاب استفاده کنم، واسه اینکه مشکل کپی رایت و اینا پیش نیاد سعی میکنم از  عکس هایی استفاده کنم که استفاده ازش واسه همه آزاده. البته فعلا که ایران شامل کپی رایت نیست که نگران این چیزا باشیم، توی دنیا هم فک کنم کپی رایت داره کمرنگ میشه. حداقل واسه عکس و کتاب و اینا... 
    پاسخ:
    منظور م دقیقا عکسی بود که شخص شما روش "هیچکاری" انجام نداده باشید و آدرس بذارید
  • خارج ازچارچوب
  • خود شمس لنگرودی تو مصاحبه‌ش گفته بود صرفا خواستم تجربه جدید داشته باشم... .

    "احتمال باران اسیدی" خوبه. حتما ببینیدش.

    پاسخ:
    حتما می بینمش, یه حس خوبی بهش داشتم و موضوعشم ک خوندم فک کنم خوشم بیاد
    خب در این صورت، گذاشتن آدرس خودم روی اون عکس درست نیس، حتی میتونه یه جور بیشعوری باشه :))) 
    پاسخ:
    چی بگم والا..
    من در مورد نظرسنجی مخالفم:دی
    مثل اینه که من وبلاگ تو رو بردارم گوشه ش بزنم طراحی از ویرگول. طراحی از من نی که. دلخور نمیشی؟ منم نباید بکنم پس:دی
    پاسخ:
    منظورم عکس شخصی نبود که :))) عکس اینترنت
    فک کنم تو تک تک کامنتا اینو توضیح دادم :)) عکس شخصی که معلومه :|


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">