-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

از آواز که حرف می زنم، از چه حرف می زنم...

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۸ ب.ظ

درست در کنار ساختمان ما, یک کارگاه ساختمانیست که قبلا مدرسه ی راهنمایی بوده و داداشه مان چند سالی درش تحصیل علم می کرده. و یک سال قبل از اینکه داداشه به جرگه ی دبیرستانی ها بپیوندد، اعلام کردند که قرار است جای مدرسه عوض شود.

 و بعد از چند ماه صدای تیشه و کلنک, بلاخره ساختمان قدیمی مدرسه جلوی لودرها و بیلهای مکانیکی سرخم کرد و تسلیم شد...


الان نزدیک دو سال است که  این کارگاه و چند ساختمان در حال ساخت دیگر, انگار دست به یکی کرده اند که تک تک مارا به جنون بکشانند.

اما کور خوانده اند.

چون ما عادت کرده ایم و دیگر عملا خیلی از این صداها را نمی شنویم.


اینها را نگفتم که از سرسام آور بودن محلمان  و شهر دلبندمان غر بزنم. 

می خواهم برایتان از "سعید" بگویم.

یکی از کارگران همین کارگاه بغل, که گاهی اوقات  ظهر ها و عصرها می زند زیر آواز و می خواند. آنهم چه خواندنی...

باورتان نمی شود این بشر چه صدای زیبایی دارد, و چقدر قشنگ اوج می گیرد و چهچه می زند.

 آوازهای سوزناک محلی را طوری می خواند که دل سنگ آب می شود... 


کاش می توانستم صدایش را ضبط کنم و نشانتان بدهم که دارم از چی حرف می زنم.

اما بین واحد ما و آن ساختمان, یک واحد دیگر فاصله است و صدا انقدر واضح نیست که ریکوردر گوشی بتواند متوجه ش بشود.

البته ریکوردر گوشی من کلا خنگ است و توی حلقش هم که داد بزنی باز خودش را به نشنیدن می زند, و فایل سیو شده ای تحویلت می دهد اعم از یکسری  صداهای موهوم غیر قابل تشخیص که به درد اجداد زاقارت تر از خودش می خورد.


از آنجایی که هرگونه گزینه ی ممکن دیگر, به دلایل امنیتی مردود محسوب می شود, می توانید توصیفات من را یکبار دیگر بخوانید و توی ذهنتان تصور کنید.

من هیچوقت سعید را ندیده ام و حتی مطمئن نیستم که اسمش سعید باشد، و صرفا بخاطر اینکه اسمی است که زیاد توسط کارگرهای این ساختمان داد زده می شود ما هم  خانوادتا آن آقای خوش صدا را به این اسم می شناسیم.


می گویند ابراهیم تاتلیسس هم زمان جوانی اش کارگر ساختمان بوده و بعد به واسطه ی دوستی که فعالیت سینمایی می کرده کشف و وارد سینما و موسیقی شده...

امیدوارم این همسایه ی موقت مان هم روزی کشف بشود و به جایی که لیاقتش را دارد برسد, فقط زیاد خودش را معروف نکند که ترور کنندگان در کمینند...  

  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۳)

  • مترسک ‌‌
  • دور از جونش البته :))
    پاسخ:
    بله دور از جونش :))
    البته ابراهیم تاتلیسس هم جون سالم به در برد از دست تروریستا, فلج شد ولی... 
    منم امیدوارم کشف بشه ...
    چقدر از این سعیدها زیاده
    پاسخ:
    خیلی.... :(
    چه خوبه که در بین این سر و صداها و اذیت ها این یه مورد حسای خوبی داده... :)

    یکی دیگه هم که یه کارگر سده بوده این روزا معروف شده: اونم کسی نیست جز "پلیس فتا حواسش به همه چی هست" 😁

    پیس منم بیا، اگه خوشت اومد لینک کنیم، منکه میخوام ^_^

    اینستاگرامم: @shixon_world
    پاسخ:
    هوم؟ :-/
    معمولا کشف نمیشن :-(

    +خوانندگی (کلا هنرمند شدن) پول میخواد نه صدا!
    پاسخ:
    حالا امیدوار ک می تونیم باشیم :دی
  • هولدن کالفیلد
  • ابراهیم تاتلیس یکی از اوناییه که من رسما بدش رو میخوام! :دی
    پاسخ:
    وااا چیکارت کرده مگه؟ همبرگرت رو بی اجازه خورده؟
  • اقای روانی
  • هه ...
    کارگرا همه صدای خوبی دارن :)) باور کن دیدم که می گم :))
    پاسخ:
    بلی ما هم داریم میبینیم :))
  • هولدن کالفیلد
  • ایشان دو سری احساسات دارن که من روی جفتش متاسفانه حساسم! احساسات ضد ایرانی و احاساستات ضد شیعی! یک بار در برنامه زنده یا کنسرتش ، به ایرانیها توهین کرده بود، که هموطنان غیور تبریزیمون شاکی شدن، بعدگفت "من از ترکهای ایران" معذرت میخوام، همون هموطنانمون بخشیدنش! :|
    احساسات ضد شیعی هم که دیگه شوخی نداریم باهاش ما! :دی
    البته اضافه مینمایم من از آهنگهای ترکی و عربی عمیقا متنفرم! البته ربطی به احساسات نژاد پرستی نداره! ربط به سلیقه داره! :دی
    پاسخ:
    واقعا؟؟
    نشنیده بودم...
    البته من خواننده های ترک رو نمی شناسم خیلی, اینم بخاطر معروفیتش اسماً می شناسم.

    هموطنای عزیز همیشه در صحنه :دی :))

    +منم آهنگ ترکی دوس ندارم. ولی آهنگ عربی خیییلی دوس دارم. مخصوصا خواننده های صدا صاااف مصری رو..


    سلام
    خدا آقا سعید رو حفظ کنه که تلخی سروصدا را به نوایی خوب تبدیل کرده
    و چه جالب که یک صدا چیزی منفی رو مثبت تر جلوه بده
    من هم امیدوارم اگر استعدادی محیرالعقول هست
    به جایی که حقش برسه :)

    پاسخ:
    واقعا!

    البته از وقتی هوا سرد شده دیگه خیییلی کم پیش میاد بخونه :)
    تنها صداست که میماند:D

    پاسخ:
    بلی بلی :D
  • ریاضیدان کوچک
  • بله ابراهیم تاتلی سَس  یه زمانی کارگر بوده، منم اینو شنیدم و خوندم. 
    وقتی کار مناسب نباشه، برای گذران زندگی مجبورن کارگری کنن دیگه. 
    امیدوارم ایشون هم کشف بشن و به چیزی که شایسته ش هستن برسن. 

    اما در مورد ابراهیم، منم یه مدت مدیدی ازش بدم می‌اومد البته وقتی خودتو بزاری جای ایشون رفتارش و حرفاش و اینا بوی میهن پرستی و عشق به قومیت و مذهب خودش رو داره و قابل درک هست تا حدودی. و اینکه ما ایرانیا عادت داریم اینجور چیزا رو بزرگ کنیم. ولی مدتی پیش یه کلیپ ازش دیدم که دقیقا راجع به همین جریان صحبت کرد و گفت که من هرجا که میرم و کنسرت میدم حدود 25 درصد هوادارانم ایرانی هستن، و ایرانیا رو دوس دارم و گفت که اون داستانی که راجع بهش میگن هم از شیطنت یه خبرنگار شروع شده که حرفای اونو توی مصاحبه ش جور دیگه ای انعکاس داده. 
    به نظر من حرفاش منطقی هست، ایشون نمیاد خودش رو با همچین کارهایی خراب کنه و درصد زیادی از هواداراش رو از دست بده. 
    پاسخ:
    نمی دونم والا من خیلی علاقه ای ندارم به خواننده های ترک و نه کاراشونو دنبال می کنم نه حواشیش رو. راست یا دروغ کاراشون پای خودشون
  • هیات تحریریه
  • معروف شدن یک هنرمند اصلا ماجراش خیلی فرق میکنه
    ولی خوبه همسایه آدم وسط صداهای ناهنجار صدای خوبم در بیاره
    پاسخ:
    حالام معروف هم نشد, به یه جای خوبی برسه دیگه :)
    اینو گفتی یاد گچگار خونمون افتادم که به آهنگهای لری علاقه وافری داشت و موقع کار انگار انرژی بهش میداد!! یه روز تونستم تحمل کنم روز دوم توپیدم که عاغــــــــــا صداشو کم کن!!از فردا دیگه نگذاشت:دی
    منم امیدوارم افق های روشنی پیش روی سعید باشه:))
    پاسخ:
    :))))

    بارون بارونه می ذاشت؟ :))
    آنا تنها چیزی که توی هستی و کائنات می‌تونه منو رام کنه آواز خوندن خوشه.
    اضلا جوری خر می‌شم که...
    پاسخ:
    خیییلی خوبه یکی دوروبرت آواز بخونه همش :)))

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">