-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

Home

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۲۸ ب.ظ

می دانید, روز به روز بیشتر به این نتیجه می رسم که وقتی اول یک انیمیشن می نویسد 20th Century Fox, یعنی به احتمال زیاد باید قید یک انیمیشن جذاب نوگرا و خاص را بزنم و اگر کار مهمتری دارم دیدنش را به بعدها موکول کنم.

به نظر من وقتی زرق و برق هالیوودی می آید و خودش را به یک چیز خالص و جذاب می چسباند یکطوری جذابیت ذاتی اش را تحت الشعاع قرار می دهد و خراب می کند.


چند روز پیش که دستم را زده بودم زیر چانه ام و داشتم انیمیشن Home (لینک دانلود) را می دیدم, به این فکر کردم که این کجا و Inside out کجا... و توی استوری و کارز کجا...

البته منظورم این نیست که انیمیشن های فاکس از دم مزخرف باشند, فاکس هم انیمیشن های خوبی مثل Ice age را در کارنامه اش دارد, و حتی Anastasia که من در دوران طفولیت عاشقش بودم هم از محصولات همین کمپانی است.

اما اینکه هربار بعد از دیدن انیمیشن های فاکس, این حس به من دست می دهد که به جای انیمیشن, دارم یک فیلم تیپیکال هالیوودی را می بینم اعصابم را به هم می ریزد.


همین home مثلا, 

وقتی به تیتراژ پایانی اش رسید با خودم فکر کردم که چرا.

انگار که جنیفر لوپز و ریانا شماره کارت کارگردان را گرفته بودند که توروخدا جون مادرت یک انیمیشن بساز که ما بیاییم درش آواز بخوانیم.

البته انصافا dream works با مدلسازی اساسی اش ترکانده بود, و جلوه ها و جذابیت های بصری انیمیشن تنها چیزی بود که من را تا آخر پای مانیتور نشاند.

مخصوصا کاراکتر Tip که یه دختر بچه ی سرتق با نمک بود و شباهت زیادی به شخص ریانا داشت.



البته هرنوع فیلمی مخاطب خاص خودش را دارد، و شاید همین ساندترک های بیجای فیلم هم به مذاق عده ای خوشمزه بیاید،

اما باز هم همان تکنیک های مخاطب جمع کن است که توی ذوق من یکی می زند...

  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۳)

  • هولدن کالفیلد
  • همیشه فیلم معرفی میکنی لینک دانلودشم بذار! :دی
    البته که نت من 128 و بوقی هست، اما این کارت یه جلوه خاصی میده به پست و محتوا! :دی
    استاد همینجوری بی ربط، مورتال کامبت رو گرفتی؟
    پاسخ:
    :))) چشم استاد

    +یکی شو دانلود کردم وخ نمی شه ببینم, اونیکی م 66% ش دانلود شده حالا بعد
    حسودیم شد بهتا...من اصل انیمیشن نمیبینم:( و ندیدم
    پاسخ:
    واقعا؟؟
    انیمیشن عشششششششششقه
    انیمیشنم انیمیشنای قدیم! عشق است تام و جری :)) ولی دور از شوخی افت کیفیت و خلاقیت توی این جدیدیا خیلی کم شده، دیگه کاری در حد «در جستجوی نمو» و «شیرشاه» و «عصر یخبندان» و امثالهم به ندرت پیدا می‌شه، حیف...
    پاسخ:
    شیر شاه... من عاااشق شیرشاهم... 
    لعنتی همه چیش خوبه. 
    داستانش؛ شخصیت پردازیش, ساندترکاش, همه چی

    هنوزم اون صحنه ای که سیمبا بابای مرده ش رو پیدا می کنه و می گه daddy wake up هنوزم بعد بیس سال منو گریه می ندازه :(((
  • هولدن کالفیلد
  • انیمیشن فقط آثار آقام میازاکی!
    کلا آمریکایی ها به نظر من باید برن بمیرن :|
    پاسخ:
    ایشون انیمه میسازه نه انیمیشن 0_^

    خودمم نمی تونم درک کنم که چرا انیمیشن های پرزرق و برق رو به انیمه های معنا گرا ترجیح می دم :(
    شاید به این دلیل باشه که صرف "مدلینگ" و گرافیک کار هم خیلی واسم اهمیت داره. بهرحال آدم ممکنه یه چیزایی یاد بگیره


    +مرسی بابت لینک ^_^
    زشت نیست من انیمیشنه رو با خاک یکی کردم وخ لینشو بذارم؟ :-/
  • هولدن کالفیلد
  • ته پستت نوشتی "ممکنه" کسی از این خوشش بیاد، پس امکان تماشاش رو مهیا کن! :دی
    این تفاوت بین انیمه و انیمیشن، یه توهمه، در واقع ژاپنی ها به انیمیشن میگن انیمه، توی لیست صد "اینمه" برتر روزنامه آسایی، تام و جری پنجاهم شده مثلا! بعد چون انیمیشن ژاپنی یه سری تفاوت تکنیکی و فرمی آشکار با انیمیشن غربی داشته، همینجوری به انیمه معروف شده!
    پاسخ:
    چشم :)

    +این که این دوتا با هم تفاوت دارن یا نه, یه بحثیه شبیه اول مرغ بوده یا تخم مرغ.

    یه سریا می گن انیمه و کارتون جفتشون زیر مجموعه ی انیمیشن ن. یا که خود کلمه ی انیمه کوتاه شده ی انیمیشنه. و کلا انیمیشن شروعش از ژاپن بوده و بعد که به آمریکا رسیده اسمش شده کارتون.

    +من الان یه نصف صفحه راجب تکنیک مدلسازی دو بعدی و سه بعدی اینجا نوشتم بعد همشو پاک کردم.
    فقط اینکه این سبک فقط مخصوص انیمه های ژاپنی نیس, ژاپنیا شخصیتاش مانگا هستن و انیمه های آمریکایی سریالایی که بر مبنای کمیک بوک ها و اینا ساخته می شن, مثل بتمن یا سوپرمن و بن 10 و اینحرفا
  • هولدن کالفیلد
  • بانو! من درسته مدل سازی بلد نیستم، ولی مترجم انیمه بودم! :دی
    انیمیشن، یا "پویا نمایی" تعریف داره، هر چیزی ذیل تعریفش قرار بگیره، انیمیشنه! حالا دیگه بقیش با لفظ بازی کردنه! این که "تام و جری" توی لیست انیمه ها در کشور ژاپن میاد، خودش گویاست دیگه! :دی
    پاسخ:
    xD بیخیال

    البته این چیزی که می گی درسته ها,
    اینا همشون زیر مجموعه ی انیمیشن هستن. 

    اما از وقتی انیمیشن های "سه بعدی" روی کار اومدن, دیگه کسی به اون دو بعدیا انیمیشن نمی گه. و لفظ انیمیشن واسه همین سه بعدیا استفاده می شه.
    به ژاپنی ها می گن انیمه و به آمریکایی ها می گن کارتون. البته یه مدل دیگه هم هست به اسم animated film.
    که همیت Home که تو پست ازش گفتم جزو همین دسته س و بیشتر کمپانی های فیلمسازی ازینا می سازن  
  • هولدن کالفیلد
  • غلط کردن به اون دو بعدی ها نمیگن انیمیشن :|
    خیلی بهم برخورد این رو فهمیدم :|
    من ترجیح میدم به همون تعریف کلاسیک دست یازم!!! چه جلافت ها :|
    پاسخ:
    من معذرت می خوام :/
    به چی بر خورد دقیقن و چرا؟ :|

    شما هر دفه قولنج زبونتو بشکون بگو انیمیشن سه بعدی :|
    ما سختمونه
  • هولدن کالفیلد
  • به آرمانهام برخورد دیگه :|
    آرمان من انیمیشن دو بعدی بود :))
    الان شکست عشقی فلسفی خورده در افقی خالی از انیمیشن های سه بعدی محو میشوم!
    پاسخ:

    سرم که خلوت شد یه انیمیشن دو بعدی می سازم برات,

    واس خودت،

    اول تا آخرش هم بزن بزن و بکش بکش، جیگرت حال بیاد :دی

    خوبه؟ دوزداری؟

    دورانی از زندگی من با توی استوری گذشت...
    پاسخ:
    خیلی خوب بود. من عاشق وودی و جسی بودم
  • نفس نقره ای
  • الان یعنی پیشنهاد شد ببینیمش یا نه
    پاسخ:
    انیمیشن با نمکیه, اگر دوست دارید ببینید.
    من از نظر ساختاری اینا رو گفتم
    کلا فکر کنم دلیل استقبال نصف مخاطبا صدای اوه کارکتر شلدون بود. ولی کلا کیفیت همه ی انیمیشنا یه جورایی اومده پایین. همون اینساید آوت هم درسته موضوع خوبی داشت ولی کلا خیلی بی در و پیکر می زد از لحاظ کارگردانی.

    البته انیمیشنای امثال آیس ایج و وال ای و توی استوری ما رو بد عادت کردن!
    پاسخ:
    ینی طرفدارای جیم پارسونز از طرفدارای ریانا یا جی لو بیشترن؟؟ :-/

    من خیلی دوس داشتم اینساید اَوت رو, شاید می تونست یکم بهتر باشه ولی خب همینشم دوس داشتنی بود.
    کارگردان این هم پیت داکتر ه, کارگردان توی استوری و وال ای و آپ و شرکت هیولاها و باقی انیمیشن های دوست داشتنیمون.
    قیافه ش رو دیدی؟ :))))))))))
    وای خدا منو ببخشه :-$$$
    فعلا ک با همین قیافه شده مخ انیمیشن سازی :|
    خدا واقعا ببخشه :))
    ولی خب منصفانه س. به قول فرگوسن که گفت نامردیه، مورینیو هم مربی خوبیه هم خوشتیپه. حالا ایشون نبوغ داره، از قیافه بهره نبرده. مث منم نیست که نه نبوغ دارم نه قیافه
    پاسخ:
    :))
    تازه اگه بخوایم ازون زاویه نگا کنیم خیلی بدتر میشه که.
    باید جبر جغرافیایی رو هم در نظر بگیریم :))
  • آواز در باد
  • ئه اینو با خواهرزاده م نشستیم دیدیم اون شب :))))  دختره خعلی بامزه س 
    پاسخ:
    اوهوم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">