-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

آیندگان!

چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۲۱ ب.ظ

تمامی راهکارهای شما را برای طرز برخورد با یک بچه ی 7 ساله ی فوق العاده باهوش و پررررو پذیرا می باشیم.


بخشی از دیالوگ های جوجه گودزیلای فوق با بنده و اقوام:


من:   عزیزم اون صندلی رو نبر اونجا. لطفا همینجا کنار سفره بشین غذاتو بخور

بچه:  تو یکی هروقت شوعر گیرت اومد بیا اظهار نظر کن!

من:  :-/////



بچه:  مامبزرگ؟

مامبزرگش:  جانم پسرم؟

بچه:  می گم, وقتی تو رو کردن تو چاله, پشت بوم خونه تون به کی می رسه؟

مامبزرگش:  :-////



من: پسر گل, اون زنجیر طلاس, درست نیست شما بندازی گردنت
بچه: می خوام دختر کش بشم مخ سهیلا رو بزنم, دیروز بهش شماره دادم نگرفت
من: :-/////


لازم به ذکر است که والدین بچه ی فوق, افرادی متشخص, آرام و متدین هستند. و کلا هرجایی که با این بچه می روند عرق شرم روی پیشانی شان است.


  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۲۴)

گودزیلاتون چند وقتشه اون وقت؟ :|
پاسخ:
تازه 7 سالش شده بچم :|
  • شیمیست خط خطی
  • خب البته که عرق شرم ریختن باعث تربیت صحیح بچه ها نمی شه!
    متشخص بودن و متدین بودن والدین دلیل بر این نیست که به صورت درونی تربیت بچه رو هم بلدن این چیزا رو باید رفت یاد گرفت حتی اگه رییس جمهور باشی! متاسفانه ما هم تو اطرافیان چند مورد داریم، ولی کیه که توجه کنه!! :/
    پاسخ:
    منظورم این بود که اون طفلیا م اینطوری نیستن که بچه بخواد ازونا یاد بگیره,
    یا اینکه بچه رو ول کنن به امون خدا, 
    اما از پس ش بر نمیان

    اصن یه اعجوبه ایه
    مشکل از تربیت دوران یک تا شش سالگیشه.
    زیادم دلیل بر باهوش بودن نیست!
    متاسفانه هر دوره ، مشکلات تربیتى خودشو داره، اگه الان بخوان شروع بکنن قبل رو درست بکنن، از سن الانش جا میمونن.
    البته بازم به موردش بستگى داره
    پاسخ:
    باهوش بودنش که واقعا هست, ینی هوش اجتماعیش خیلی بالاست و روابط عمومیش خوبه جوری که با همه سن آدم دوست می شه و این حرفا رو هم ازونا یاد میگیره یحتمل.

    سوال من اینه که بنده به عنوان معلم نقاشی این بچه, باید چطور باهاش برخورد کنم که ذوب نشم :|
    منم یه مدت معلم نقاشی یه بچه ی دهه هشتادی بودم :|می فههمت می فهممممت بعد سه ماه ولش کردم بره :|
    اصاب نزاشته بودواسم:))
    پاسخ:
    فک کنم منم به زودی همینکارو کنم :|
    سروکله زدن با بچه ای که از هیچ چیز و هیچ کس حساب نمیبره خیلی وحشتناکه

    قدیما یه لولو به ما می گفتن می رفتیم هف تا سوراخ قایم می شدیم :))
  • ریش قرمز (میلاد)
  • من فقط می تونم از همینجا به اون پدر و مادر بگم

    خســــــــــــــــــــته نباشید


    ...
    پاسخ:
    دیگرانو قضاوت نکنید :)
    تربیت اینجور بچه ها خیلی سخته

    من اینجا فقط راهکار خواستم اگه کسی می دونه چجوری باید با اینجور بچه ها رفتار کرد..
    یاد ترس بچگیت از عروسکات افتادم:)) والا! ...


    کار خوبی میکنی. بیکاری مگه! علمو باید به کسی یاد داد که طالبشه!
    پاسخ:
    :)) یه مقطع کوتاهی بود اون


    بچه فسقلی چه می فهمه طلب علم چیه آخه :))  البته به نظر منم به جای نقاشی بره دنبال چیزای دیگه بهتر باشه :-/
    من از این مقطع ها تا یه هفته بعد از دیدن فیلم های ترسناک کره ای رو دارم :))


    میفهمه !
    پاسخ:
    یاد پنجلی افتادم. میـــــــــــــــــفَمه

    :))
  • هولدن کالفیلد
  • این بچه باهوش نیست، از تربیت مناسبی بهره مند نشده!
    این رو در جایگاه یه جوجه متخصص عرض کردم!
    پاسخ:
    آخه خییییییییییلی می فهمه.

    من 18 سالم بود اندازه این نمی فهمیدم :|
    هی وای ِ من !
    پاسخ:
    :-/
    معلم نقاشیش؟
    :-)))
    خوش بگذره
    پاسخ:
    چقدر ترسناک گفتید :-/
  • آواز در باد
  • این یه نظریه س که میگم، امتحان کن شاید جواب داد : فرض کن بچه نیست و یه آدم بزرگه و عین آدم بزرگا باهاش رفتار کن.  یعنی مطابق سن هوشی و عقلی ش باهاش رفتار کن. 
    مثلا اگه یه بزرگتر همون جمله رو بهت میگفت چه جوابی میدادی؟  همون جواب رو به ایشون بده. 
    البته من با همچین موردی برخورد نداشتم، ولی در مورد بچه های کوچیکتر جواب داده. 
    پاسخ:
    اگه آدم بزرگ بود یه چیزی بهش می گفتم دیگه نتونه از جاش بلند شه :|

    همین دیگه, نه می شه باهاش برخورد وحشتناک کرد نه میشه کاراشو ندید گرفت..

  • آواز در باد
  • نقاشی ش رو دیدم، ببینم میتونی یه پیکاسوی دیگه تقدیم جامعه هنری کنی یا نه :))) من به توانایی های شما ایمان دارم :))) 
    پاسخ:
    پیشرفت که خیلی کرده اولین نقاشیش این بود 
    http://bayanbox.ir/view/8129140143795939428/yu.jpg

    تازه اون دایره هارو هم من کشیدم داشتم تشویقش می کردم یکم نرم تر بشه... داشت مدادو میکرد تو چشمم جلسه اول :|

    البته رفتاراش داره روانیم میکنه, نمی دونم از پسش بربیام یا نه
  • آواز در باد
  • خواهرزاده من از اولین نقاشی اون بهتر میکشه :))) ایشون اسفند ماه میشه 3 ساله. البته مامانش نقاشه. 
    اگه اولین نقاشی ش اون بوده، شما معلم خوبی هستی :))) 
    خوشبختانه من توی تدریسم با بچه کوچولوها سروکار ندارم. پایینترین مقطعی که درس دادم به یه پسر کلاس سومی دبستان درس دادم. البته من ریاضی درس میدم نه نقاشی :))) 
    پاسخ:
    آخه این کلا علاقه ای به نقاشی نداشت تا چند وقت پیش, و از مداد به عنوان سلاح سرد استفاده می کرد :))

    دیگه من به زور جایزه و داستان سرایی می نشونمش پای قلم و کاغذ, چون بچه ی خیلی شیطونیه و دکترش استخر و نقاشی رو برای تخلیه ی انرژی اضافیش توصیه کرده.
    چه بچه ی باحالی... چقد خوب بود :))))
    پاسخ:
    حیف که مال من نیس وگرنه میدادم واس شما :-/
  • ریش قرمز (میلاد)
  • ما دیگران رو قضاوت نکردیم، رفتار و عملکردشون رو مورد عرض خسته نباشید قرار دادیم. دیگه ما که از کره مریخ نیومدیم، ما هم با بچه ها سر و کار داشتیم، راهکار اینه که پدر و مادر باید از اول با روش تربیتی درست آشنا می شدن و بعد به طور مناسب روی بچه پیاده می کردن، والا فقط این عزیزان نیستن که بچه دارن، بچه یه کاغذ سفیده، نوع رفتار و عملکرد و توجه و دقت پدر و مادره که می سازه یه بچه رو. شکی در متشخص بودن این والدین محترم نیست، اما بچه غریزی تربیت نمیشه. کار و زحمت داره.

    راهکار اینکه شما کاری نمی تونید پیش ببرید مگر اینکه پدر و مادر دست به کار شن، هر چه زودتر با یه مشاور خانواده و روان شناس کودک و کارشناسی چیزی، ملاقات داشته باشن، تا کم‌کم هم سیستم تربیتی رو یاد بگیرن، و هم بتونن تا این رفتارا در بچه نهادینه نشده تصحیحش کنن.
    پاسخ:
    مادرش می گه پیش روانشناس هم می برنش, حالا نمی دونم هنوز جواب نداده یا باید دکترشونو عوض کنن...

    یه چیزی که من این چند سال از سروکله زدن با بچه ها فهمیدم اینه که آدما, چه زن و چه مرد "قبل از ازدواجشون", باید راجب ازدواج و انتخاب همسر و تربیت بچه مطالعه داشته باشن. یه سری بچه ها هستند که بعد از به دنیا اومدنشون تازه پدر مادره فهمیدن علاقه ای به هم ندارن یا تفاهم ندارن یا هرچی. ببینید دیگه سرنوشت اون بچه چی بشه  
  • وقایع نگار
  • :|
    من بودم نصفش میکردم :)) اصن جونم در میره واسه همچین بچه ها :|
    -__-
    پاسخ:
    کاش امکانش بود واقعا
    ببخشین من راهکاری ندارم. ولی میتونم بهت بگم تربیت فرزند از اقای فرهنگ رو گوش بده. خوبه

    و اینکه خیلی خندیدم از دیالوگایی که نوشتی. خدا به داد من برسه با بچم که متولد 93 هستش!! بعدا اینا چی میشن؟
    پاسخ:
    ممنون حتما به مادرش هم میگم گوش کنه.

    بچه های جدید خیلی عجیبن, نمی دونم بخاطر پیشرفت تکنولوژی ه یا چی, ولی خدا به هممون صبر مضاعف و بینش بالا برای تربیت بچه ها رو بده..
  • نیمه سیب سقراطی
  • من حرفی ندارم :|
    پاسخ:
    بنظرم بریم از الان تربیت بچه یاد بگیریم :-/
    این هم مقطعیه، پدر و مادرش باید ببرنش پیش یه مشاور که طرز برخورد باهاش رو یاد بگیرن
    ضمن اینکه هرچقدر هم جلوی جمع تربیتش کنن بدتر میشه.
    اینا مقطعیه و درست میشه :) 

    پاسخ:
    امیدوارم...
    حرفی ندارم ... اینا کرو کودیل ان باید ببریدش پیش جانور شناس
    پاسخ:
    قصدم بیشتر اطلاع رسانی بود به همه,که نگن که بچه ی ما اینطوری نمی شه و فلان.
    تربیت بچه توی این زمان, علم و مطالعه می خواد و مثل قدیم نیس که 10 تا بچه بیارن و با تشت بریزن تو کوچه شب برن جم کنن
    زیاد هم غیر طبیعی نیستا !
    من دیگه زیاد بچه ی این مدلی میبینم این روزا
    دلیلشم تعدد تعداد کارتون ها و فیلم هایی هست که میبینن و کلا استفاده از وسایل اسمارت و....
    خوبه دیگه مثل اینا
    ما خوب بودیم هیچی حالیمون نبود؟ :)))
    پاسخ:
     آره دیگه, ما حداقل بچگیمونو می کردیم.
    یه چوب لباسی می گرفتیم دستمون تکون می دادیم تو هوا تصور می کردیم کشتیه :))
    یا ابلفض :)))))))))))

    یا خدااا :))))))))
     خبرشو بهت میدم :)))
    پاسخ:
    :)
    مرسی نگین جانم
  • محمد محمدیان
  • خیلی زیبا بود
    پاسخ:
    زیبا؟؟؟ :-/
  • رها مشق سکوت
  • چه زبونی داره :))
    بچه هایی که هوش بالا دارن، تربیتشون هم سخت تره
    و البته برخورد اجتماعی و بیرونی پدرمادرا دلیل نمیشه تو خونم همونطور رفتار کنن. 
    بچه هابه شدت الگوبرداری میکنن و کارها و چیزهایی که میبینن و میشنون رو انجام میدن و طوری رفتار میکنن که باهاشون برخورد میشه، مخصوصا زیر پنج شش سالگی، مگر اینکه مشکلی مثل بیش فعالی یا اختلالای دیگه داشته باشن که اونم باید تحت کنترل قرار بگیره.
    پاسخ:

    والا دکترش که گفته بیش فعال نیست.

    امیدوارم درست بشه.

     

    میدونی, مامانش خیلی آرومه و از پس ش برنمیاد, اینم همش میره تو کوچه برای بازی و با بقال سرکوچه و کارگر ساختمون و همه ی محل هم دوست می شه و ازشون چیز یاد میگیره

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">