-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

Ascenseur

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۵ ق.ظ

آسانسور یک کلمه با اصلیت فرانسوی است و به اتاقک یا پلتفرمی گفته می شود که آدمها و اشیاء را بالا و پایین می کند.

در گذشته برای جابجایی بیماران از آن استفاده می شد اما با پیشرفت تکنولوژی, کاربری های دیگری هم به آن اضافه شده  و بنا بر سن و جنسیت و شغل و تعداد استفاده کنندگان آن در یک زمان, می تواند متفاوت باشد.

مثلا یک فضای خصوصی برای انجام کارهای خصوصی باشد (مثل آرایش کردن, خود را راحت کردن, پشتک بالانس زدن, و غیره که خودتان میدانید) یا وسیله ای تفریحی برای پر کردن اوقات فراغت, شنیدن و گفتن کامنتها بعد از جلسه یا کنفرانس, به رخ کشیدن ادب و احترام, بلاخره گیر آوردن فضایی برای پشت چشم نازک کردن برای حریفان و رقیبان و دشمنان, گوش دادن به آهنگهای الهه ی ناز و از کرخه تا راین, و ...


در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی, یکی از کاربری های خیلی مهم آسانسور, "دیدن" همسایه هاست.

یعنی اینکه آدم بفهمد در کدام طبقه چه کسی زندگی می کند و چه شکلی است.

اینکه مثلا من بعد از چندماه, به طور اتفاقی بتوانم نی نی طبقه ی بالا را که هر روز راس ساعت پنج صبح داد و فغان راه می اندازد و من برایش غضه می خورم, بلاخره ببینم,

و حاج خانم طبقه ی دوم من را ببیند و بپرسد که بهتر شده ام یا نه.


از آنجایی که ارتباط خاصی نداریم و شاید فقط چند بار, همدیگر را در خیابان یا مجالس محرم دیده باشیم مطمئن بودم که شخصا چیزی راجب مریضی ام به او نگفتم, 

و بعد از اینکه فهمیدم قضیه از کجا آب می خورد دلم می خواست با کفپوش وینیل آسانسور یکی بشوم.

چون احتمالا حاج خانم و خانواده, علاوه بر سرفه ها و عطسه های بنده, در جریان آن تورنومنت های "فین برتر" و "ایکس سرفه در دقیقه" را که با داداشه راه انداخته بودیم, هم بوده اند و احتمالا به صورت جدی هم پیگیری کرده اند و می دانند که در اولی داداشه و در دومی من برنده شدم.

البته یک مسابقه ی دیگر هم بود که تلفیقی از این دو بود و بنده در مرحله ی نهایی از آن انصراف دادم, چون داور داشت به نفع می گرفت و معلوم بود که از قبل با حریف ساخت و پاخت کرده بودند.


خلاصه اینکه آسانسور چیز خوبی است.

دیدن همسایه ها هم چیز خوبی است اما لطفا تمام سعیتان را بکنید که گند زدن هایشان را به رویشان نیاورید, 

آنهم به صورت فیس تو فیس.


با تچکر

  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۶)

تا جایی که امکان داشته باشه سوار آسانسور‌نمیشم بشدت فوبیا دارم :))))))))))))))))))))))
نه همه‌ی آسانسورها فقط از اینایی که درشون شلاقیه و‌دو‌تیکه س و خودشون باز و‌بسته می‌شن
پاسخ:
میترسی بمونی بینشون؟ :)))

یاد فیلم I origins افتادم :( 
دختربچه هه...
  • مترسک ‌‌
  • یه چیزی یادت رفت: وقتی اتفاق خوبی برات افتاده و توی آسانسور تنهایی، قر ریز بدی :))
    البته در گذریم از سلفی جلوی آینه :D
    پاسخ:
    حالا دیگه, من یه تعدادیشو گفتم :))
    :-D  لعنت به این دیواراى کاغذى!
    نمیدونى توى آپارتمان ما چه داستاناییه :-) 
    پاسخ:
    اینجا م همون مدلیه :))
  • فاطیما کیان
  • وای دختر , چه همسایه هایی به به
    مراقب آسانسور و دوربینش باش خصوصا آسانسور دانشگاه ها :))
    پاسخ:
    داشنگا که تموم شد :)

    دوربین تو اتاق پرو ها رو دیدی؟ :|
    پشتک بالانس؟ :)) مگر این که جادوگر باشه.!
    خوبی؟
    پاسخ:
    :)) 

    مچکرم. تو خوبی؟
    هاا راسی قرار بود من لال بمیرم :| :))))
    نمیترسم بمونم بینشون
    درواقع یه ده دفعه ای موندم بینشون :))))))
    پاسخ:
    من فوبیای موندن لای گیت مترو رو دارم.
    وحشتنااااک :-/

    اصن یه سوژه خنده ایه رد شدن من از گیت =)))
    من تا پارسال سوار اسانسور نمیشدم. ولی بعدش مجبور شدم ترس رو کنار بذارم و سوار شم :))
    ای بابا همیشه لنگ این همسایه ها وسطه :دی
    پاسخ:
    مگه می شه؟؟

    چجوری ادارات رو بالا پایین می کردی پ :| :))
    همین خط آخرت مثلا من را مجبور میکند ترجیح بدهم با پله چند طبقه را بالا بروم و بازجویی نشوم با موزیک متن لاو استوری :|
    پاسخ:
    هااااا راستی لاو استوری هم هس :))

    آهنگ آسانسور ما نایتس این وایت سَتین عه :)
  • نیمه سیب سقراطی
  • این آینه های آسانسور خیلی خوبه ! من نصف کارامو جلوی این آینه انجام میدم :))

    + نیگا نیگا چه فینال هایی هم میذارن اینا :))))))))))
    پاسخ:
    منم همینطور اگر تنها باشم:))

    شمام بذارید انقده حال می ده. البته که بعدش دسگا تنفس آدم کلا میاد پایین :|
  • هولدن کالفیلد
  • :)))))))))))
    چقدر خوب بود این پست! کیف کردم اصلا!
    پاسخ:
    :))) نوش جان
    آسانسور وسیله ای است که مردم و اشیا را خیلی راحت میسراند :)
    خلاص.
    پاسخ:
    خب اینکه کاربری اولیه شه :)
  • خارج ازچارچوب
  • :))
    انقدر جدی شروع شد اصن فکر نمی‌کردم به اینجا ختم بشه!
    توی آسانسور همه کاری می‌شه کرد ولی خود را راحت کردن بسیار کار خطرناک و ریسک بزرگیه!
    پاسخ:
    :))
    دقیقا.
    مثلا همون موقع آسانسو یه طبقه ای وایسه و شیش نفر بیان تو و همگی یه جوری آدمو نگا کنن :-"
    سلاااااااام:)
    پاسخ:
    سلاملکم دخترک :)
    من بیانما :))
    پاسخ:
    عهههههههههههههههههههههه
    آخ جووون 
  • شیمیست خط خطی
  • فینالت منو مرد! :))))
    چقدرم حاج خانوم ملیح وار به رویت آورده ها :)) خوشم اومد ;d :)
    پاسخ:
    خیلی خجالت کشیدم :-/
    آنا میگم تو مسابقات فین برتر یار کمکی خواستی خبر بده، من می میرم برای اینجور مسابقات:)))
    حاج خانوم همسایه هم به چه نکات ریزی اشاره داره ها، نکنه تو رو واسه یکی از پسرای فامیلش زیر نظر داشته باشه؟فک کن :)))
    آسانسور محل اصلی خل و چل بازیه.کلا من آدم پله ایم.نمی ترسما ولی حال می کنم دویدن رو پله رو، منتهی اگه کسی همراهم باشه با آسانسور میرم که حسابی مرض بریزم
    پاسخ:
    :)))) خوبیش اینه که دماغامون فابریک کارخونه بود وگرنه کنده می شد میوفتاد :))

    وااااااااای فک کن =)) مثلا می گف دختر خوبیه ها, فقط یکم... :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">