-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

عنوان؟ شوخی می کنی!

جمعه, ۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۳۴ ب.ظ

میدانید,

بدترین روزهای عمرم همین دو روز بود.

از وقتی که فاجعه ی منا را شنیدم و توی دلم خالی شد.... مادرم .... مادرم...


و وقتی زنگ زدم و دیدم که گوشی اش خاموش است و اقوام و آشنایان هم که اخبار به گوششان رسیده بود حتی اقوام دور و همسایه هایی که صدسال یکبار هم ممکن است چشممان به جمالشان منور نشود هم دانه دانه زنگ می زدند و می پرسیدند که از مادرم خبر دارم یا نه.. و حس کردم وسط جهنمم 

باید با گریه و استرس برای هرکدامشان توضیح می دادم و باز نفر بعد...

که بلاخره پدرم تماس گرفت و گفت که یکی از دوستانش که در سازمان حج کار می کند گفته که کاروانهای ایرانی, زنها و بچه ها را زودتر فرستاده بودند و کسانی که کشته شده بودند همه مرد بودند..


خدا را صدهزار مرتبه شکر همان روز مادرم تماس گرفت و گفت حال خودش و دخترخاله اش خوب است و من باز باید به تک تک اقوام جواب می دادم..

و اخبار لعنتی که در خانه ی ما 24 ساعته روشن بود که واقعه را تحلیل می کرد و کشته ها رو نشان می داد, و من به کسانی فکر می کردم که هنوز نمی دانند عزیزشان در چه وضعیتتی است و باید چشمشان به زیر نویس شبکه ی خبر باشد که اسمش آنجا نوشته شده یا نه...


خلاصه اینکه حالم خیلی خیلی بد و گریه ناک است..

هنوز ترسیده و یخ کرده ام.

دلم نمی خواهد حتی یک کلمه ی دیگر در مورد این واقعه به گوشم برسد. اما وقتی یک خبری کل شبکه های تلویزیون و فضای مجازی و خلاصه تمام رسانه ها را می گیرد دیگر هیچطور نمی شود از آن فرار کرد... دلم می خواست که امکانش بود بروم و چند روز دیگر در همان کلبه ی بدون آب و برق بمانم.


امیدوارم تمام کسانی که وضع من را دارند بتوانند زودتر برخودشان مسلط شوند و خوب شوند و کسانی که عزیزشان را از دست داده اند.... فقط صبر... 


+باورم نمی شود که یک سری از آدم ها در این شرایط دارند جک میسازند و می خندند...

  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۳)

  • الـ ه ـام .ع
  • خدا رو شکر که مادرتون سالمه...
    و خدا صبر بده به کسایی که ستون زندگیشون... پدرشون... شوهرشون... رو ازدست داده ن... :(
    گاهی رسانه آدم رو دیوانه می کنه...
    پاسخ:
    واقعا...
    عزیز جان، یکسری از شوخی ها تلخن.حالت کنایه دارن.کسی نمیخنده از جهت تمسخر(شاید هم بخندن از جهت تمسخر اما نه همشون)
    عربستان عرضه ی مدیریت نداره.
    و از نظر من باید تا مدتی این مناسک تعطیل بشه، کل چرخش پول های این دوره از حج واجب بجزجنگ خرج چه کار مهم و اصولی خیری می‌شه؟ بگذریم :)
    خداروشکر گفتن کمی مضحکه اینجا. ولی خوشحالم که خونوادت سالمن :* 
    کاش دیگه نشه . اتفاق کم و کوچیکی نبوده
    پاسخ:

    من به چیزای سیاسی و دینی کاری ندارم, بمنم ربطی نداره که درستن یا غلط.
    فقط نمی فهمم چرا یه سری آدما همه چیز رو مایه ی خنده می کنن
    طنز تلخ فرق داره با لوده بازی و مسخره بازی...
  • مترسک ‌‌
  • وااای :( خیلی وحشتناکه؛ چند سال پیش که تازه نیروهای ناتو به عراق حمله کرده بودن و هر روز چند بار بمب‌گذاری توی کربلا و نجف و بقیه شهرای مقدس عراق اتفاق میفتاد عموی بزرگ من رفته بود کربلا که ما سر ظهر شنیدیم یه بمب نزدیکی حرم منفجر شده، زنگ زدیم بهش گفت من 10 دقیقه پیش همون جا بودم و وقتی منفجر شد زمین زیر پای منم لرزید و آتیش و دودش رو به راحتی می‌تونستم تشخیص بدم؛ خلاصه به خیر گذشت و به خاطر اون تجربه‌ای که دارم به خوبی درکت می‌کنم آدم این جور مواقع تا وقتی که خبری از عزیزش نگرفته چفدر عصبیه و چند بار می‌میره و زنده می‌شه...
    پاسخ:
    خییلی وحشتناکه :(

    تو اربعینم بابام رفته بود کربلا, اونجام کلا سیستم موبایل و اینا قطه. ینی چار روز اینا که اونجا بود کلا ما ازش خبر نداشتیم.
    بعد یه روز اخبار گفت یه بمب منفجر شده..
    مثه حال دیروز شده بودم :((
  • پدرام یراقچی
  • اول خدارو شکر که مادر سلامت هستن و بعد برای خانواده کسانی که در اون روز تلخ جونشون و در کثیف ترین کشور دنیا از دست دادند متاسفم و آرزوی صبر میکنم.
    ای کاش این وقایع دیگه تکرار نشه برای تمام انسانها ...

    پاسخ:
    کثیف ترین کشور دنیا رو خوب اومدی...

    واقعا حیف که کعبه تو اون کشوره وگرنه نصف کشورای دنیا پاشونو نمیذاشتن اونجا... اون عوضیا م دارن سوء استفاده می کنن..
    آنا منم همش یاد آدمای دور و نزدیکی بودم که میدونم اونجان و کلی هم استرس تو رو داشتم... هم سر این حادثه هم دفعه های قبلی میخواستم بپرسم ازت که خوبی؟ خوبن؟ ولی فک کردم جز استرس مضاعف چیزی نباشه... حالا خدا رو شکر که سالمن و ایشالا به سلامتی هم برگردن عزیزم... آرزوی آرامش برات

    بعضی واکنشام واقعن فقط مایهء تاسف و نفرته... خدا فهم و آگاهی بده به همه مون
    پاسخ:
    مرسی که به فکرم بودی... 

    واقعا این تلفنا و خبر گرفتنا گاهی اوقات استرس آدم رو بیشتر می کنه..
  • فاطیما کیان
  • خداروشکر میکنم که حال مادرت و دختر خالش خوبه , پدر یکی از آشناهای ما فوت شده اونجا ...واقعا متاسفم ...
    پاسخ:
    ای وای...


  • رها مشق سکوت
  • من از صبح هرچی فکر میکردم تو کدوم وبلاگ خوندم که خانوادشون اونجا بودن، یادم نمیاومد، الان که دیدم پستت رو تازه متوجه شدم اینجا خونده بودمش
    خداروشکر که حال مادرت خوبه 
    واقعا خدا به خانواده های کسایی که عزیزانشون رو از دست دادن صبر بده و امیدوارم مردم حداقل با طعنه و حاشیه ساختن از این مسائل، داغشون رو بدتر نکنن
    پاسخ:
    آدم هر دین و اعتقادی هم که داشته باشه از مرگ دیگران ناراحت می شه,
    حتی اگر با باورهاشون موافق نباشه.
    مردم ما گاهی خودشونم نمی فهمن ک دارن چیکار می کنن..
    خدارو هزارمرتبه شکر که حالشون خوبه، اما عزیزم، متاسفانه حجم فاجعه خیلی بزرگتر از اونه که آدم بخواد خیالش راحت باشه، من شنیدم الان کلی بین حجاج اونجا وحشت افتاده و همه چی درهمه
    پاسخ:
    خیلی اوضاع بده اونجا...
    کاش می شد یه فتوایی چیزی بدن که ملت بیخیال ادامه ی حج بشن برگردن...
    من با اینکه میدونم مامانم الان حالش خوبه اما بازم شبا از استرس خوابم نمی بره... 
    تازه بعد این میخان برن مکه, جایی ک چنروز پیش یه جرثقیل افتاد روی مردم..
    خدا روشکر که خوبه، و تسلیت به درگذشته ها
    واقعا عجیب و سخته
    :-( 
    پاسخ:
    خیلی.. :(
    و دبیر فیزیک دبیرستان من . . . خیلی ناراحت شدم:( خیلی.
    خداروشکرمامان خوبه حالش .

    پاسخ:
    ای وای... منم ناراحت شدم :(

    فعلا آره ولی انگار اونجا اصن امنیت نیس هر روز یه اتفاق جدید داره میوفته و یکی از یکی وحشتناکتر =(((((
  • شیمیست خط خطی
  • خدا رو شکر
    بعضیا خوب بلدند به مصیبت های مردم بخندند اسمش هم میذارن روشنفکری!
    پاسخ:
    چی بگم والا... 
    روشنفکری رو خوب اومدی
    خیلی خوشحال شدم که خانواده ات سالم هستن.هر چی بود گذشت و دیگه ناراحتی نکن.تو دختر خوبی هستی و خانواده ات رو دوست داری.از این به بعد هم بیشتر دوستشون خواهی داشت.
    امیدوارم هیچ وقت دیگه دچار همچین بحرانی نشی.
    پاسخ:
    ممنون
    وقتی امنیت نیست و هر روز داره یه اتفاقی میوفته آدم همش استرس داره :|
  • لاست استریت
  • خیلی خوشحال شدم که خانواده تون سلامت هستن
    پاسخ:
    ممنون :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">