-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....



انتخاب خیلی سخت بود.

همه شان را دوست داشتم. همه شان قشنگ بودند.

اما باید فورا یکی را انتخاب می کردم و وقت زیادی هم نداشتم.


صدای دعوای چندتا از بچه ها می آمد.

دعوایشان بر سر شکارچی بود و قلب درخشان, که از همه خوشگل تر بودند.

من اما, چشمم تک شاخ را گرفته بود.تک شاخی با قلبی از زمرد...


جلو رفتم که اسمم را بنویسم , و تک شاخ را جلوی اسم یکی از بچه ها دیدم...

به سمت آقای ن.  رفتم و خواستم که کمکم کند. روز و ماه تولدم را پرسید. برج ثور؟  خیلی خوب. خرچنگ مال تو.

قبول کردم، و بعد جلوی اسمم نوشت  Crab Nebula-NGC 1952  


همچنان چشمم پشت تک شاخ بود, اما سعی کردم خرچنگ را دوست داشته باشم.

خرچنگ زیبا بود.

شبیه سنگ های جادویی هری پاتر یا یکی از همان فیلم های تخیلی دیگر که آن زمان خوراکم بود و گاهی اوقات توهم می زدم که قدرت های خاص دارم و هنوز کشفشان نکردم. دلم می خواست خرچنگ واقعا سنگ بود و من داشتمش. مثل یک گردنبند مثلا,. 

بعد ها فهمیدم که خرچنگ سالها پیش مرده, و این رگه های مرموز زیبا  که در میانشان یک قلب تپنده روشن وجود دارد, در واقع حاصل انفجار یک سوپرنووا بوده.


این را سرخپوست ها گفته اند.

آنها دیده اند که چیزی در آسمان منفجر شده. و نسل به نسل داستانش را برای بچه هایشان تعریف کرده اند.

و سالها بعد, شارل مسیه درحالی که به دنبال ستاره ی هالی می گشت,  به طور اتفاقی گوی مه آلودی را دید و نامش را M1 (مسیه 1) گذاشت. سحابی خرچنگ.

خرچنگی که نزدیک شاخ یک گاو خشمگین چشم قرمز زندگی می کند و قلبی روشن و تپنده دارد.

همان گاوی که در افسانه های بابلی, ,به خواهش«ایشتار» الهه عشق بابل، از آسمان به زمین آمد تا قهرمان افسانه ای گیلگمش را که به ندای عشق او پاسخ رد داده بود ، نابود سازد.. در افسانه های مصری خورشید تابستان را روی شاخهایش بلند می کند و در افسانه های یونانی, زئوس به هیبت آن در می آید و دختر اگنور را که "اروپا" نام داشت می دزدد و به جزیره ی کرت می برد.


گاو خشمگین, هنوز بعد از قرنها از آن بالا با چشم قرمزش انسان ها را نگاه می کند که برایش داستان ها و افسانه ها می سازند, 

و کاش بداند که سالها پیش, در حالیکه داشت خورشید را می پایید که چطور می آید و با غمزه از جلویش رد می شود, من به دنیا آمدم..


+ چند سحابی شگفت انگیز را اینجا و  اینجا ببینید


+مسیه جرم دیگری هم کشف کرده که بابتش از او ممنونم. صورت فلکی مسیه 58 را می گویم. که گاهی اوقات دلم می خواهد خودم را مالک آن بدانم..
همان شبهایی که سرم را بالا می گیرم, و زل می زنم به نقطه ای که احتمالا آنجاست, با موسیقی متن معرکه ی فلوت و صدای جیرجیرک.. آخ که چقدر می چسبد...





  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۹)

سلام
وب عالی دارین خیلی عالی ...
مسیه ده ها جرم دیگر هم کشف کرده که من هم دوستشان دارم...
چقدر خوب نوشتین. عکس هم عالی بود...
پاسخ:
کلا دستش درد نکنه :))

مرسی :)
  • ماهان هاشمی
  • چه جالب!

    تا حالا دنبال این‌جور چیزا نرفتم! :)

    پاسخ:
    خیییلی خوبن
    حالا چی شده همه تازگیا به سرخپوستا علاقه‌مند شدن؟ :|
    پاسخ:
    کاااملا اتفاقیه :ی
  • نیمه سیب سقراطی
  • افسانه های نجومی واقعا قشنگ و دوست داشتنی اند :)
    من یه مدت یه آرشیو کامل ازشون درآورده بودم با عکس و افسانه و سحابی ، انقدر دوستشون داشتم ^_^
     
    پاسخ:
    خیلی جالبن.. و اینکه تو فرهنگای مختلف هر کدومشون معانی مختلف دارن..
  • شیمیست خط خطی
  • خییییلی وقته نرفتم رصد :(
    پاسخ:
    منم :(
    خیییلی
    پاسخ:
    :)
    آناهیتا اینو از دست سازه های گندم خریدی؟ 
    :) 
    کارای گندم معرکه س (البته اسم خودش یه چیز دیگه بود :)) )
    پاسخ:
    ندارمش ک :(
    عکس از اینترنته
    :)


    +خوبی جانا؟
    پاسخ:
    مرسی دخترم :))
    در اصل حاضری زدم بدونی هستم :))
    پاسخ:
    :)) مچکر
    میام پیشت ;)
    هیچی انا هیچی هیچی هیچی مثل کهکشان نمی تونه منو هیجان زده بکنه
    ستاره ها سحابه ها سیاهچاله ها کرم چاله ها
    و محاسبه کردن این که چقدر می تونند از زمین و ما بزرگتر باشند
    گاهی اشکم رو در آورده
    پاسخ:
    بزرگیشون و بینهایت بودنشون گاهی منو میترسونه :-/

    اما ترسش یجورایی هیجان انگیزه :))
    درود.
    ممنونم که به من سر زدید و بازم ممنون از توصیه شما.
    عکس این کهکشان ها کمی ترسناک هست.
    البته من ترس رو دوست دارم.
    پاسخ:
    ترس هیجان انگیزه :)
    خیلی خوشگله
    پاسخ:
    اوهوم :)
  • یک مردِ جدّی
  • جالب بود
    پاسخ:
    :)
    منم برج تور م :)
    پاسخ:
    :)
    خدایا توبه :))))
  • ✿شمیم زندگی✿
  • چه وبلاگ خوبی داریدارامش داره
    تندرست وموفق باشید
    پاسخ:
    ممنون :)
  • نفر هفتادوسوم
  • اوه یس اگزکلی  

    اصن واسه همینه آدم می خواد بخورتش 😄
    +
    وبلاگ قشنگی دارید:)
    پاسخ:
    چی رو؟؟ :-/

    +مرسی :)
  • نفر هفتادوسوم
  • دیزی دیگه دیزی.. نخوردید تا حالا
    +
    این وبلاگ قشنگ لینک هم شده:))
    پاسخ:
    دیزیِ دِیزی :)))

    +مرسی :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">