-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

Aime La Vie

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ب.ظ

نصفه های شب نمی دانم چندم ماه رمضان بود.

داداشه جلوی تلویزیون لمیده بود و طبق معمول داشت می لمباند و خندوانه می دید.

 من هم  مشغول ساختن یک تخت دو نفره بودم و درگیر بالشی که شباهت عجیبی به کتلت پیدا کرده بود و من داشتم تمام سعیم را می کردم که یک کمی به قیافه ی نرمال نزدیک بشود.

و همزمان داشتم به صورت رادیو وار صدای تلویزیون را می شنیدم که اینبار آقای حیاتی بخت برگشته را محکوم به شکست در دارت کرده بودند و بعد باز آوازهای معمول برنامه و اینها..

اما نکته ی عجیب این بود که ناگهان جناب خان شروع کرد به خواندن حبیبی یا نورالعین..


و من درحالی که داشتم مودیفایر ffd 4x4x4 را بر روی بالش بخت برگشته اعمال می کردم با ابروهای بالا رفته گفتم وات؟؟

و یاد تمااام خاطرات قدیمی افتادم که با این آهنگ داشتم..


من خاطرات کودکی زیادی با آهنگهای عربی-اسپانیولی دارم  (سبک مراکشی آندلسی ) , و مخصوصا با گروه الابینا و صدای اشتار..

که پررنگ ترینشان آهنگ salma ya salama  هست که فکر می کنم یکی از معروفترین آهنگ های این بند باشد.

قبلتر ها فکر می کردم اینها همان جیپسی کینگز هستند اما بزرگتر که شدم ماهیتشان را کشف کردم و شروع کردم به پیدا کردن باقی آهنگها. 

بعد آهنگ habibi de mis amores را پیدا کردم که یاداور زمانی بود که دبستان بودم  و عروسکی داشتم با موهای زرد فرفری و پیراهن قرمز, که یک نفر که احتمالا بابا بود برایم از کربلا سوغات آورده بود, و وقتی دل عروسک را فشار می دادی صدای زنی که اشتار بود پخش می شد که می خواند حبیبی یا نوالعین...

و این دوتا آهنگ همیشه برای من خاطره انگیز بودند و هستند,

حسی که ملت به ابی و هایده و امثالهم دارند من به این گروه دارم.


حتی الان هم که ادعای کلاسیک گوش کردنم را همیشه در حلقوم ملت می چرخانم, وقت هایی که حالم خوب نیست دقیقا آهنگ ala bali از همین گروه به دادم می رسد و حالم را خوب می کند..



لینک ها فقط محض رفع کنجکاوی قرار داده شده ند. اگر اعصاب روبرو شدن با آهنگهای شیش و هشت فلامنکو را ندارید بازشان نکنید..

  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۲)

  • ماهان هاشمی
  • میگما، شما چقد خارجی هستین! :)))
    پاسخ:
    :)))
    نه بابا آی ام عه ویندو اصن :))
  • فانتالیزا هویجوریان
  • آهنگ فقط شیش و هشتای تتلوووووووو :)))))))
    پاسخ:
    :| :| :|
  • علی مکوندی
  • دس خوش
    دستت درد نکنه
    پاسخ:
    خواهش می کنم
  • اقای روانی
  • :) روز به روز این محل رو بیشتر دوس می دارم
    پاسخ:
    وبلاگو؟ 
    ممنون لطف دارید بسیار :)
    only lady in red Chris de burgh
    only hotel california eagles
    only country
    فقط جناب خان
    خیلی نارگیله:)
    پاسخ:
    کانتری رو هستم
  • هولدن کالفیلد
  • امروز یه چیزی شبیه این برام پیش اومد! نمیگم ولی :|
    ضمن اینکه من خیلی آهنگهای خفنی گو میدم و ته با اطلاعات هستم! :)) ولی خزباز خوبی هستم! :)) البته البته البته منهای عربی و ترکی :| متاسفم اونها از ریشه زده میشن!
    پاسخ:
    فلامنکو هستن اینا :| ینی درواقع اسپانیولی ن :|
  • مبهم الملوک
  • اهنگ ها یادور خاطرات زیادی هستن
    نصف بیشتر اهنگ هایی که گوش دادم تو یه مکان خاص با افراد و هوای بوده  یعنی تمام جزء یاتش تو ذهن باقی میمونه
    پاسخ:
    دقیقا... خاطرات انگار می چسبن به همه چیز 
  • هولدن کالفیلد
  • خودت حرف از آهنگ عربی زدی! :|
    میدونم فلامنگو چیه! من رو چی فرض کردی؟ :|
    در رابطه با حبیبی نورالعین بود کامنتم
    پاسخ:
    ببخشید استاد قصد توهین نداشتم :))

    اونم دو زبونه س, منم از آهنگ صرفا عربی خوشم نمیاد...
    ینی بیشتر بخاطر اسپانیولیش دوس دارم تا عربی, چون عربی نمیفمم اصن
  • فانتالیزا هویجوریان
  • باور کردی؟ :|
    من فقط تورکیش گوش میدم!
    پاسخ:
    بلی میدونم :)
  • اقای روانی
  • وانلیا اونیو رو می گم ، اونیو دیگه محل حساب میشه :)
    پاسخ:
    اهاا :)

    گفتم یه سری میزوصندلی بچینم اینجا :))
    خیلی باحاله جناب خان. من بیشتر قسمتاشو دانلود کردم دیدم :)))
    پاسخ:
    من می شنوم فقط :))
    آنا اینم یه تفاهم دیگه من و تو.
    منم فقط آهنگای موراکو رو ترجیح میدم نسبت به بقیه کشورای عرب زبان چون به لطف ورود اسپانیایی ها بیشتر تم موزیکشون اسپنیشه و همینطور غذا و فرهنگشون.
    حالا بغل و بده بیاد رفیق :)))))
    پاسخ:
    بغــــــــــــــــــــــــل :)))

    خیلی خوبن, هم موراکو هم آندلس
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">