-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

شانز ده

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ق.ظ

باورش سخت است که من سه روز تمام دارم تلاش می کنم یک پنجره ی معمولی را مدل سازی کنم.

همین پنجره ی اتاقم که بیشتر ساعات روز جلوی چشمم است و شاید اصلا به آن توجه هم نکنم.

خب یک کمی پیچیده است.

تا من بخواهم ترتیب دستورها را یاد بگیرم یک عالمه دستور دیگر اضافه می شوند و من فتال ارور می دهم و مخم ریستارت می کند.

در این سالهایی که با اتوکد پنجره ساختم هیچوقت فکر نمی کردم ساختن پنجره ی واقعی با یک نرم افزار دیگر انقدر دنگ و فنگ داشته باشد.

آن هم پنجره ای که شاید اصلا در رندر نهایی معلوم نباشد و مطمئنا اضافه کردن اینهمه جزئیات لازم نیست,

اما من باید یاد بگیرم.

من باید بتوانم چیزهای اطرافم را خوب ببینم و با جزئیات در خاطرم نگه دارم,

باید بتوانم تمام کنج ها و زاویه ها, تو رفتگی ها, بافت هاو خلاصه همه چیز را با دقت ببینم و اجرا کنم.

باید.


خب من یک کمی مار گزیده شده ام از این جهت که, هروقت به چیزی بی توجهم بعدها شدیدا به آن نیاز پیدا می کنم و گریبان گیر می شود.

برای همین جدیدا حتی شده با کتک, خودم را مجبور به یادگیری بعضی چیزها می کنم

  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۳)

یه سوال الان جای اتوکد با چه نرم افزاری طراحی میکنی؟
پاسخ:
3D's max studio شاید؟ :دی

جای اتوکد که نیس, دارم با این مدلسازی می کنم.
با مکس خیلی نمی شه طراحی کرد, ینی اگه کسی راه دستش باشه می شه ها, اما با اتوکد خییییییلی آسونتره. اما مکس مسلمن از نظر سه بعدی قویتره.

اما اگر کسی بخواد طراحی مهندسی رو با یه نرم افزار دیگه انجام بده, revit, rhino, و خیلی نرم افزارای جدیدی اومده که می شه اینکارو باهاشون انجام داد.
اما هم دوره ای های ما و قبلتریا با اتوکد راحتترن, گرچه بقیه رو هم سعی می کنن یاد بگیرن اما به صورت دیفالت با این کار می کنن
  • نیمه سیب سقراطی
  • لازمه که آدم یه وقتایی به خودش سخت بگیره و خودشو بگیره زیر بار کتک :)
    پاسخ:
    دقیقن
    مخصوصن آدم تمبل :))
    یادمه اولین نرم افزاری که دوس داشتم همین تری دی مکس بود، اونقدر بیسواد بودم که بهش میگفتم « تری دی ماکس » :)) 
    فک کن با چه زحمتی رفتم کرج و گشتم تا یه جا بالاخره یه نفر روی یه سی دی  واسم فایل نصبی تری دی مکس 3 رو ریخت. 
    چقدر خوشحال بودم از کار کردن باهاش، و بعدا که ورژن 4.2 یا فک کنم 4.3 به دستم رسید چقدر خوشحال تر شدم، اصن شروع زبان انگلیسی یاد گرفتن من به خاطر سروکله زدن با منو و هلپ همین تری دی مکس، فتوشاپ و  ورد بود.  ولی خب هیچوقت از ساختن شکل های ساده و انیمیشن های خیلی ساده فراتر نرفتم. 
    واقعا تری دی مکس یه دنیاست واسه خودش. 
    پاسخ:
    مکس خییلی پیچیده س ولی فوقولاده شیرینه وقتی آدم یادش می گیره
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">