-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

voces

جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ب.ظ

 می‌گفت در هر ملاقات اول به دستها نگاه می‌کند. 

نه اینکه دنبال چیز خاصی باشد، صرفا دست‌ها برایش جذابند و دوست داشت بداند دست هرکسی چه شکلی است. مثل بعضیها که چشمها یا لبخند هرکس برایشان جذاب است.

فکر کردم من راجع به چه چیز ادمها کنجکاوم؟

صدایشان.

صداها را دوست دارم، فارغ از هر کیفیت گذاری، خوش آهنگ بودن یا نبودن.

چیزی است که آدمها را با آن می‌شناسم و عجیب در خاطرم می‌ماند، حتی خیلی بیشتر از چهره.

گاهی وقتها دلم می‌خواهد از هر کسی یک صدای ضبط شده یادگاری بگیرم، مثل عکس یادگاری که وقتی دلم برای آن آدم تنگ می‌شود به صدایش گوش کنم.

چند وقت پیش انیمیشنی* می‌دیدم راجع به مردی که صدای تمام آدمهای دنیا برایش یک جور بود بجز صدای یک نفر. یک دختر. 

و من به این فکر کردم که چقدر می توانست تلخ باشد که هرکجا که می روی و با هرکسی که صحبت می کنی فقط یک صدا وارد گوشهایت بشود. مثل اینکه یکی از کلاویه های پیانو را انتخاب کنی و به اندازه ی تمام اعصار و دورانها پشت سر هم فشارش بدهی:

رِ رِ رِ رِ رِ رِ رِ رِ.......



Anomalisa انیمیشنی فوق العاده در سبک استاپ موشن، ساخته ی چارلی کافمن یکی از خاصترین موجودات سینماست. برای دانلود در نظر داشته باشید ریت این انیمیشن R (مخاطب سنی بزرگسال  s/n:8) است 
  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۲۳)

  • فاطیما کیان
  • صدا ها و عطرها خیلی خوب یادم میمونه اما تازگیا کشف کردم که حالت چشم بقیه اولین چیزیه که بهش نگاه میکنم ...
    این انیمیشن رو دیدم و دوستش نداشتم هرچند سبکش فوق العلاده بود و معنی جالبیم در نوع خودش داشت ...
    پاسخ:
    منم چشمها خیلی روم تاثیر میذارن اما در نهایت صداها تو ذهنم می مونن 

    +همه چیش خوب بود اما خب واقعا لازم نبود یه صحنه هایی توش گنجونده شن
  • مــــــــ. یــ.مــ
  • منم دیوونه ی دستام :/
    پاسخ:
    دستام سلام رسوند و گف اونم دییوونه ی توعهه xD
  • عاشق بارون ...
  •   آره صدا بیشتر یاد آدم میمونه تا چهره! منم وقتی یه چهره آشنا میبینم شروع میکنم تو مغزم صداشو پیدا میکنم و مجبورش میکنم با صداش حرف بزنه تو ذهنم، تا بفهمم کیه. :دی
    پاسخ:
    :)) 
    امان از وقتی ک صداها قاطی شن
  • ابراهیم ...
  • عاشق انیمیشنم .احتمالا ببینمش
    پاسخ:
    ریت ش رو در نظر بگیرید حتما
  • بای پولار
  • من آدما رو با چشم‌هاشون می‌شناسم و به خاطر می‌سپرم اما صدا...
    صدا برام یه معنای خاص داره، که من رو وارد یه دنیای دیگه می کنه. یه دنیا که می شه از طریق اون به افراد نزدیک شد. شناختشون و درکشون کرد.

    ممنون بابت معرفی انیمیشن. از تعریفتون حس خوبی بهش پیدا کردم. دیدمش می آم در موردش باهاتون حرف می زنم.
    پاسخ:
    چشمها و صداها هردوشون حس دارن..
    صدا ها ...
    منم فکر کنم بیشتر به دست ها توجه میکنم 
    پاسخ:
    من خییلی کم پیش میاد به دستها توجه کنم نمیدونم چرا :/
    من به چشمها...

    برو وبلاگ توکا داره یه ارشیو صدا از هممون درست میکنه:))
    پاسخ:
    اره باید رو مخ توکا کار کنم کل آرشیوه رو بهم بده :)))
  • مجتبی و‏او
  • من خیلی در این زمینه پرت هستم. (: به هیچ چیز طرف مقابلم هیچوقت یادم نمیاد واقعا توجه خاصی کرده باشم. فقط شاید گاهی ابرو! ولی الان که فکرشو می کنم اون هم چندان کلیت نداره. در مواردی که ولی پیش اومده این مورد بوده.
    +انیمیشن و ریت RRR !!! بسم الله... !O - 0!
    پاسخ:
    چجوری آدما رو یادتون میمونه پس XD
    یا مثلا چقدر می تواند تلخ باشد که همه خاطراتت از آدم ها با صدای خودت یادت مانده باشد و نتوانی صدای کسی را به خاطر بیاوری...
    اصلا هم به خودم اشاره نمی کنم:))
    پاسخ:
    ای وای نه....
    Anomalisa بد نبود ولی واقعا بورینگ شد از یه جایی به بعد
    امروز Room رو دیدم بعد این همه مدت. به شدت احساس پوچی میکنم :/
    پاسخ:
    بورینگ :|

    بنظر من که روندش خوب بود. مخصوصا اونجایی ک دهنش کنده شد افتاد خیلی خوشم اومد. 
    قشنگ نشون میداد ک این خود مایکه که ربات شده
  • .: جیرجیرک :.
  • معمولا یه کلیت از چهره ی اشخاص توی ذهنم می مونه اما تبحر خاصی توی شناسایی آدما از پسِ کله و طرز راه رفتنشون دارم :)) جدی :دی
    پاسخ:
    چه هیجان انگیز :))
    بازی پس کله رو منم هستم :دی
    آخ که از چشم‌هاااااا... *__*
    پاسخ:
    آخ و آخ :/
  • علی موسوی
  • تو انیمیشن ژاپنیارو خیلی دوس دارم از بقیه شون سررشته ندارم .. 
    پاسخ:
    اونا انیمه س این استاپ موشنه. مثه مری و مکس
  • ساکن طبقه 40
  • برای من پا مهم است :))
    شکل پای همه ی کسانی را که می شناسم در ذهن دارم
    دیوانه ام ؟!
    پاسخ:
    وقتی دست مهمه حتمن پا هم مهمه دیگه :))

    مورد داشتیم ناخن آدما تو ذهنش می موند :/
  • سرباز جامانده
  • چهره.حتی بعد سالها یادم میمونه.البته تو تشخیص آدما از پشت سر و اینچیزام تبحر دارم.:-) بزرگسال ینی مثلا20 ب بالا؟!!
    پاسخ:
    فک کنم اگه مدرک آدم شناسی وجود داشت شما لیسانسشو میگرفتید :))

    بزرگسال دیگه
    همیشه ی حالت کلی از چهره ش صداش چشاش حتی راه رفتنش مکث بین کلماتش...
    من متاسفانه زیادی دقیقم...

    پاسخ:
    پیرو کامنت بالایی به شما هم فوق لیسانس میدادن :)

    منم یه حالت کلی ازش یادم میمونه اما بیشتر صدا. صدای دوستای اول دبستانمم به صورت استریو دالبی یادمه :/

  • سرباز جامانده
  • :-D ن ب من بیشتر از کاردانی نمیدادن. خب من الان 18 سالمه مناسب سنم نیست؟نبینم؟
    پاسخ:
    ایم.. نه :دی
    نمیدونم شاید بیشتر از هر چیزی رفتار آدما برام مهم باشه.مطمئن نیستم
    پاسخ:
    اوهوم رفتار همیشه یاد آدما  میمونه..
    نامبرده علاوه بر دست، به پا و صدا هم عجیب حساس است.


    اه:|
    پاسخ:
    نامبرده چقدر وارسی می کنه ملتو.
    دیده فرو بر به گریبان خویش عاقااااا

    یه فوق دکتری هم به ایشون بدید 
    رفتم فیلمُ دیدم
    جالب بود
    هر چند غمگینم کرد 
    میدونی به نظرم شدید ترین ابزار اعلام وجود دیگران تو زندگی ما صداشونِ
    اینکه بیشتر مردم در تلاشن تا تاثیر "دیگران" تو زندگیشون به حدااقل برسه
    حتی نزدیک ترین افراد،
    دقیقا مثل اینِ که دنیای این انیمیشن و وضع وحشتناک زندگی کاراکتر اصلی رو ترجیح بدن 
    دیوونگیه

    پاسخ:
    خیلی تلخه وقتی همه چیز و همه کس برای ادم عادی میشه 
    من به چشم ها و دست ها نگاه میکنم. 
    پاسخ:
    :)
    وقتی صدای حرف زدن یه آدم قشنگ باشه، نظر منو راجع بهش دگرگون میکنه، 

    یعنی پیش اومده که از یه دختر خوشگل به خاطر صدای مزخرفش خوشم نیاد و عاشق یه دختر معمولی بشم که صدای فشنگی داره. البته منظورم آواز نیست. منظورم همون حرف زدن معمولی هست. 

    چند ماه پیش یه دختر بهم زنگ زد و اولش اسم منو پرسید ولی خودش رو معرفی نکرد، هیچ وقت هم نفهمیدم کی بود، ولی صداش هنوز توی گوشمه، خیلی صداشو  دوست داشتم. 

    یا صدای استادم که حتی حرف زدنش هم قشنگه. آوازش که دیگه معرکه س. 
    پاسخ:
    اوهوم :)
    آنومالیسا بی سروته ترین و مسخره ترین و اعصاب خردکن ترین چیزی بود که تو عمرم دیدم.اصلا لایق اسم انیمیشن نمی دونمش.نه ایده ای پشتش بود،نه مفهومی...حالم به هم خورد.فقط صحنه.هنوز وقتی یادش می افتم حالم بد می شه که چطور می تونن چنین مزخرفاتی بسازن.
    پاسخ:
    یه کاستی هایی داشت ولی از نظر مفهوم و گرافیک بسیار جالب بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">