-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

سوپر مِرکادو

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷ ق.ظ

فضای سوپرمارکت ها برای من به چند دسته تقسیم می‌شود:

 بخش کاربردی، بخش جذاب، بخش خنثی


بخش کاربردی مربوط به اجناسی می‌شود که بعد از ورود به فروشگاه، مستقیم به سراغ یک مارک خاصی ازشان میروم و معمولا فقط همان نوع و همان برند را به صورت فله ای بغل زده، و از فروشگاه خارج می شوم. مانند بیسکویت های گرد، بیسکویت های مستطیل، بیسکویت های مربع، بیسکویت های چند ضلعی و خلاصه هر بیسکویتی با هر شکل هندسی.

بخش جذاب مربوط به اجناسی میشود که خیلی کم پیش می آید بخرمشان اما همیشه در بخش مربوط به آنها سرک میکشم که ببینم تازه چه خبر!

مانند چیپس ها، پاستیل ها، کاکائوها و غیره.

بخش خنثی هم چیزهایی هستند که در حالت عادی واکنش خاصی به آنها ندارم، فقط از کنارشان رد می شوم و بسته بندی هایشان را نگاه می کنم تا در صورت نیاز، بدانم کجا باید پیدایشان کنم.


دیروز که داشتم محصولات "بخش جذاب" را بررسی می کردم، یک خاطره ی خیلی دور به خاطرم آمد:

5،6 ساله بودم، شاید کمتر.

با دست راست دست مادرم را گرفته بودم و با دست چپ، یک بسته از آن چیپس های کیسه ای دراز را، که بعضی از مغازه دارها پر می کردند و بعد یک تکه مقوا که مثلا نام و نشان چیپس مذبور بود به دهانه ی کیسه منگنه می کردند.

همان چیپس هایی که خوشمزه ترین چیپس های روی زمین بودند و هنوز مزه شان زیر زبانم است.

آن زمان ها، فقط این مدل چیپس بود و مزمز. یک برند دیگری هم بود که اسمش را یادم نمی آید و بعد از چند سال ناپدید شد، اما روی تبلیغ تلویزیونی اش آهنگ جام جهانی 98 ریکی مارتین (la copa de la vida) را گذاشته بودند و حتی خوشمزه هم نبود، اما بعدها هروقت که آن آهنگ به گوشم می خورد هوس چیپس می کردم.


مثل همین الان، که این آهنگ به طور اتفاقی از پلی لیست فعلی سر درآورده و به این فکر می کنم که ساعت 12 و بیست و دو دقیقه ی نیمه شب، دقیقا از کدام جهنمی باید برای خودم چیپس جور کنم .. :|


  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۵)

:)) بخش جذابه تو بخش کاربردیه منه مخصوصا قسمت کاکائو وشکلاتش, 
بیا بریم برات بخرم:/ ما همین بغل گوشمون دو سه تا مغازه بیستو چار ساعته داریم

پاسخ:
کاکائو های کوچیک در حد هیس یا نانی و اینا هم در دسته ی کاربردی قرار میگیرن، اما اون بزرگ تخته ای خارجی گرونا فقط و فقط تو بخش جذابن :))

آخجووون ببر :دی 
  • آواز در باد
  • فک کنم اول عشقِ چیپس بودین بعد دست و پا در آوردین :))) 
    پاسخ:
    اتفاقا چیپس زیاد نمیخورم من. ضرر داره :دی
    ولی خب دوس دارم دیگه. گاهی هوسی میگیرم فقط
  • آواز در باد
  • من تخمه رو به خاطر ضرر داشتنش برای صدا، دو سه سال هست کلا کنار گذاشتم ولی چیپس رو هر کاری کردم نتونستم که دیگه نخورم :))) 
    البته خوراکی ها تأثیر زیادی روی صدا ندارن، اگرم اثر بدی داشته باشن، حداکثر چند ساعت هست  ولی گرد و خاک و  دود و عصبانیت و استرس و فریاد زدن و ... صدا رو کاملا خراب می کنه. مخصوصا دود که تا شیش هفت ماه اثرش روی صدا می مونه. 
    به هر حال ، با اینکه عاشق هله هوله هستم، ولی سعی می کنم کمتر بخورم، حداقل روزهایی که کلاس آواز دارم ممنوع هستن. 
    پاسخ:
    آورین آورین :دی
    دقیقا فروشگاه رفتن منم همینطوریه...
    البته بخش جذاب بیشتر توی قسمت شکلاتای خاص و تقریبا تلخ هستم... :دی

    منم دلم چیپس خواست دختر خوب این موقع شب چیکار کنم :|
    پاسخ:
    کلا هرچی مضر باشه تو بخش جذاب قرار میگیره و شامل look but dont touch میشه :(
    بخش بندی عالی بود.
    یک سری از دختر بچه ها هم هستن که دقیقا مثل بچگی شما با مادرشون به فروشگاه می رن و دقیقا کش چادرشون در قسمت زیر چانه شون برای همین مواقع تعبیه شده. دست راست: مادر، دست چپ: صفا!! کش: چادر :))
    پاسخ:
    ایم... نفمیدم اخرشو؟ :دی
  • ـــــ هادی ـــــ
  • خیلی بده سوپرمارکت شبا میبندن
    پاسخ:
    یاد فیلمی افتادم ک شخصیت اصلیش چون شبا خوابش نمیبرد رفت شیفت شبانه ی یه سوپر مارکت شروع ب کار کرد
    نمیدونم چرا یادم نمیاد اسم فیلمو. اما اسم پسره Ben بود
    آقا من الان چند وقته سنسورهام سوخته هیجی برام دسته بندی نداره حتا :/ خنثی خنثی 
    خیلی درده ها
    پاسخ:
    ایشالا امتحانا ک تموم شد به خالت دیفالتت برمیگردی :دی
    رفیقی داشتیم عاشق اون چیپسای غیرمزمزی (!) بود منتها فلفلی‌اش! به عمرم چیزی تندتر از اونا نخوردم، خیلی باحال بودن :))
    اگه حسش رو دارید می‌تونید خودتون آستین بالا بزنید و درست کنید ;)
    پاسخ:
    به نظر من تندترین هله هوله ی ممکن، اون کرانچی تند آس
    آدم ذو عملن ناک اوت می کنه :/
  • .: جیرجیرک :.
  • موقع ورود به سوپرمارکتی ها نگاه من اونقدر براق و شفافه که فروشنده با اشتیاق پیش خودش میگه الان همه ی مغازه رو می خره می بره! بعد با همون لبخند کنار تک تک چیپس ها و پفک ها و شکلات ها سه ثانیه مکس می کنم اما در نهایت یه بسته آدامس و روزنامه می خرم و موقع خروج با چشم هایی متمنا (مفعول تمنا:دی) به قفسه ها نگاه می کنم.

    هـــعـــی...
    پاسخ:
    :)))))
    منم خیلی با حسرت ازون بخش جذاب رد میشم
    هی به خودم میگم حالا یدووونه ک چیزی نمیشه.. بعد تشر میزنم که دهههه... و معمولا منم همون آدامسو بیسکویت میخرم میام بیرون :))
  • مستر نیمــا
  • با آهنگ یاد جا و خاره افتادم ولی خوراکی نه:))))
    پاسخ:
    یاد چی چی؟ :/

    شاید اون تبلیغه رو ندیدید :/ چون دقیقا همین آهنگ روش بود :|
    میگف: چیپس چیپس چیپس
    چیپ سه  اس تق لال
    خوش مز زه
    چیپ سه  اس تق لال 
    :|:|:|
    وای اون چیپسا... من از اون موقع زیاد یادم نمونده بود ولی یه رستوران کوچیک پیدا کردم که از همونا داره + اون نون باگت قدیمیا ^ـ^ احساس قورت دادن نوستالژی

    این وسط من هی دلم لینا میخواد!همون پفک توپ توپیا که نمیدونم چرا دیگه نیس:(
    پاسخ:
    ازونا؟؟ دقیقا از همونا؟؟
    کجااااااااااااااااااااس
    :))
    برای این هوس های یهویی من آقای همسر همیشه چند تا پفک و چیپس زاپاس میخره 😅
    پاسخ:
    ما چیزی تو خونه مون زاپاس نمیمونه :|
    من هم به حسابش نرسم بقیه میرسن حتما :))
    چیپسی که هیچ وقت مزه اش از زیر زبونم نمیره یه چیپس ساده بود که وقتی ۶سالم بود بعداز اینکه دستم که شکسته بود رو گچ گرفتن و من هنوز داشتم اشک میریختم و چشمام خیس بود بعد از اینکه از مطبم بیرون اومده بودیم،بابام اون چیپسه رو برام خرید و من با چشمای خیس اشک و دستی که درد میکرد ولی با ولع شروع کردم چیپس خوردن و کم کم دردم و اشکهام یادم رفت تا ته چیپسه :)))))
    پاسخ:
    عزیزممممممممم
    این صحنه خیییلی شیرینه ک یه بچه داره گریه میکنه بعد یه چیزی بهش میدن و درحالیکه رو گونه هاش هنوز اشک هست شروع میکنه ب خندیدن..
    اگه من اونجا بودم گاز گاز شده بودی :دی
  • می نویسم از خودم
  • معلومه brand loyalty تون بالاست :دی
    پاسخ:
    :دی
    نه حالا درونحد، ولی خب یه محصولاتی از یه مارکایی بیشتر به مذاقم خوش میاد. 
    مثلا همین بیسکویت دایجستیو ساده ساقه سلایی ک هس؟ چنبار یه مارکای دیگه شو گرفتم و معده درد گرفتم :|
    یا مثلا با اینکه الان هزاروشونصدتا کارخونه هستن ک پفک تولید میکنن، اما بنظرم هنوزم پفک نمکی خوشمزه تر از همه ی پفکاس
  • نگین دانایی
  • باهات شدیدا احساس همدردی میکنم
    پستت داغونم کرد :))
    پاسخ:
    :دی 
    :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">