-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

گاهی مرگ در می‌زند، گاهی عشق، لبخند...

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۳۴ ب.ظ

یکی از چیزهایی که هیچوقت به آن اعتقادی نداشتم، ضرب‌المثل "سالی که نکوست، از بهارش پیداست" بوده و امیدوارم هنوز هم باشد.

برای کسی که بهارِ سالِ جدیدش، با یک اتفاق احمقانه شروع بشود که هیچ توجیه خاصی ندارد و هرکسی آن را به یک چیز نسبت می دهد، یکی از بلای الهی می‌گوید و یکی از سهل انگاری و یکی دیگر چیزهایی تجویز می‌کند و الخ، حتی فکر کردن به این ضرب‌المثل هم می تواند شکنجه باشد.


سختیِ این بیست و چند روز فقط در درد خلاصه نمی شد، 

اینکه برای ساده‌ترین و ابتدایی ترین کارها باید از دیگران کمک می خواستم، اینکه معضلی شده بودم برای خانواده که نتوانند هیچ کجا بروند، و بدتر از همه، دلسوزی آدمها، که گاهی نگاه‌های ترحم آمیزشان و اظهار نظرهایشان مثل میخ توی دل آدم فرو می‌رود.

و تنها کاری که من می کردم؟ این‌که با هرچیز کوچکی بغض کنم.

به آدم‌ها نگاه می کردم که راه می روند و بغض می‌کردم. به کفش‌هایم توی جاکفشی نگاه می‌کردم و بغض می کردم، به حرف‌های دیگران در مورد تفریحات و مسافرت‌هایشان گوش می کردم و بغض می کردم، به پست پایین نگاه می کردم و بغض می کردم و روزی صدبار، دلتنگ "او"یم می شدم و بغض می کردم.


و امروز، روزی بود که قرار بود من بر تمام این بغض‌ها و ناراحتی ها غلبه کنم و به این فکر که خیلی هم اتفاق مهمی نیست و باید یکطوری با آن کنار بیایم عمل کنم. 

شد؟ نمی دانم.

همان اول کار که دیدم فاصله‌ی در آسانسور تا در حیاط برایم به اندازه ی فاصله ی زمین تا مریخ است، خواستم بی‌خیال شوم؛ اما یک نفر را قانع کرده بودم که حالم خوب است و باید این را نشانش می‌دادم.

و الان که کف اتاق نشسته‌ام و دارم انواع و اقسام کرم‌ها و ژلها و قرصهای مسکن و روغن های گیاهی را روی زانوی بخت برگشته اعمال می کنم تا شاید یک کمی آرام بگیرد، به این فکر می کنم که ارزشش را داشت. حتی با وجود این درد.

همین چند قدمی که در خیابانهای آشنا، با کسی که دوست داشتم برداشتم برایم مثل قطره های نرم باران بود. مثل یک نفس عمیق. انگار تنها چیزی بود که واقعا احتیاج داشتم, و تنها اتفاقی بود که باید در این روز و در این شرایط می افتاد.

به این فکر کردم که اتفاقات بد، با اینکه بد هستند اما گاهی آنقدر هم بد نیستند. گاهی باعث می‌شوند یک حس خوب که مدتی‌ست گم شده، پیدا شود... مثل قطرات نرم باران.. مثل یک نفس عمیق... 




با تشکر از جناب مهندس خوشبخت بابت کاندید کردن ما و خیابانمان در اینجا
محض تبلیغ راننده ی مجانی استخدام کردیم :|
  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۱۸)

ایشالا که همیشه عشق و لبخند در بزنه...
جدای از این تعارفات، چی شده رفیق؟ نبینم رفیقم غم داره...
پاسخ:
زانوم پیچیده مینیسک ش پاره شده :/
ینی هنوز درست معلوم نیس اما احتمالا اینطوری
این ضرب المثل رو قبول ندارم , سال گذشته و سالهای قبل ترش بهارم یک جور بود و فصل های دیگرش یک جور دیگر !
سلامتیت ارزوی ماست :)
پاسخ:
منم همینطور... امیدوارم ماهای دیگه ی سال بهم روی خوش نشون بدن :))

+دنیا ممنونم عزیزم..
توی زندگی هر کسی وجود یه آدم خاص عین مسکن می مونه ...
انشالله همیشه حال خودت و حال دلت خوب باشه 
پاسخ:
چه جمله ی خوبی... دقیقا

+ممنون عزیزم، شما هم نیز.. :)
  • هولدن کالفیلد
  • من بهت توصیه میکنم حالا که زانوت پیچ خورده و میسینگش!!! پاره شده - البته احتمالا - روی این صندلی سمت راست قالبت یه نمادی از ارتوپدی بذاری :|
    پاسخ:
    میسینگ؟ :|
    میـــــــــــــــــــــــــسینگ؟ :| :|

    با یه دکتر ارتوپد صحبت میزنم بیاد چن روز بشینه رو این نیمکته :| :))
    سهراب میگه  : گاه در بستر بیماری من حجم گل چند برابر شده است
    گاه زانوی قزمیت شده ام زیر و بم های زمین را به من آموخته است

    میتونی از این موقعیت استفاده کنی و طبع شاعرانتو افزایش بدی ، آدم همیشه تو محدودیت ها ستاره میشه  :)))
    پاسخ:
    یکی از چیزهایی که فقرش در من بیداد می کنه همین طبع شاعریه :| :/
    نصف این ضرب المثل ها رو از روی ناچاری ساختن! سال ات رو خودت میسازی :)

    با آرزوی بهبودی سریع الوصول آنای عزیـــز :)
    پاسخ:
    اوهوم دقیقا :)

    +ممنون عزیزکم 
  • عاشق بارون ...
  • امیدوارم زودتر خوب بشی. :)
    پاسخ:
    ممنانم :)
    درد گاهی نجات بخشه، گاهی منجیه،...
    مَثَل هم فقط مَثله.... دلت روشن...
    با درد بساز چون دوای تو منم من (یعنی همان "او" یی که دآری و خوش بحالت که داری...)

    پاسخ:
    درد رو از هر طرف ک بخونیم درد نیست پس ;)

    +ممنون :)
    اصلن باید باشن اینجور چیزا
    تا خیلی چیزا ثابت بشه
    به خودت
    و حتی به او ها ..


    پاسخ:
    اوهوم... دقیقا :)
    عزیزم آدم وقتی از لحاظ جسمی ضعیفه خیلی آسیب پذیر تر میشه منتها امیدوارم هرچه زودتر حالت خوب بشه و بنظرم تلاش کن روی نقاط قوت و اتفاق های خوب و خوبی ها تمرکز کنی که از لحاظ روحی تحت تاثیر جسمت قرار نگیری...
    پاسخ:
    خیلی.... آدم شکننده میشه و حساس..

    دارم سعی می کنم خیلی :-/
    دوس داشتی ازونورام بیا
    پاسخ:
    کدوم ور ینی؟ :/
    منم سعی می کنم به اون ضرب المثل فکر نکنم . چون اون وقت باید قید ِ امسال رو بزنم .

    امیدوارم خیلی زودتر از اون چیزی که فکر می کنی بهتر شی و بدویی اصن :دی.

    پی اس : ونک دربست ؟
    پاسخ:
    واییی مرسی ینی میشه؟

    +با خودش مذاکره کنید :))
    آخ آخ مینیسکت پاره شده :(
    پسرعمه ی من هم مینیسک زانوش پاره شده بود!! الان میگی درد داری قشنگ میدونم چی میگی! 
    پسرعمه ی من با کلی هیکل و عظمت قشنگ عربده می کشید از درد!! اون عمل کرد زانوشو !! امیدوارم برای تو ولی به عمل و اینا احتیاج پیدا نکنه! 
    :*
    پاسخ:
    منم زیاد دادو بیداد کردم اون اوایل, الان اگه برای صاف کردنش تلاش نکنم و زیاد باهاش راه نرم معمولا درد نداره.
    البته گاهی اوقاتم بدجنسیش میگیره هااا :/

    +ممنون عزیزم :*
    من نمی دونم اون مینیسکه ، میسینگه ،چیه!! :|
    ایشالا که پاره نشده و خیلی زود خوب می شید :)
    پاسخ:
    پاره که شده,
    الان باید دکتر بررسی کنه ببینه عمل میخواد یا نه
    دوست صمیمی منم که دیروز خونش بودم دقیقن منیسک زانوش پاره شده:|
    زود خوب میشی عزیزم ایشالا :)
    ام ار ای رفتی؟
    احتیاج ب عمل داره یا نه؟
    پاسخ:
    ای وای :-/

    ممنون عزیزم :)
    ام آر آی رفتم اما یه مشکلی پیش اومد باید باز برم عکس بگیرم. پنشنبه
    بعد دکتر میبینه میگه عمل لازمم یا نه :-/
    وای درد زانو افتضاحه چه برسه به پارگی مینیسک :(

    ایشالا هرچی زودتر بهبودی حاصل بشه :))
    پاسخ:
    ممنون عزیزکم :)
    امیدوارم که زود خوب شی و در خیابان های آشنا بدویی و خنده و نفس های عمیقت باهم رقابت کنن...:)

    دلت شاد بانو...
    پاسخ:
    خیلی زیاد ممنون عزیزم ^_^


    داشتم میخوندم فکر کردم خدای نکرده چهارشنبه سوری اتفاقی افتاده :O
    80-90% ضرب المثل های فارسی دری وری کامل هستند توجه نکن آخه مثلا این حرفه:
    خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو -_-
    بعدشم خدا رو شکر چیزی هست که ترمیم پذیره مطمئن باش بعد ها که یادت میوفته خندت میگیره D:

    پاسخ:
    حالا 80% ک واقعا زیاده :| اما یه سریا هستن که در حال حاضر معنی ندارن

    ممنونم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">