-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

سندرم همه یکسان بینی

چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ب.ظ

می خواهم اعترافی بکنم.

فکر می کنم جدیدا به بیماری حادی مبتلا شدم.

این بیماری باعث می شود آدم نتواند قیافه ها و اسم ها را از هم تشخیص بدهد و دچار منگی می شود.


هر روز که سوار مترو می شوم حس می کنم آدمهای یکسانی کنارم یا روبرویم می نشینند.

در خیابان از کنار همانها رد می شوم, 

یا مثلا در همین باشگاه خودمان, نصف بیشتر آدمهایش را شبیه هم می بینم, با دماغها و گونه های یک شکل و موهای یک رنگ و حتی یک مدل و ابروهای قهوه ای پهن. و اسم هایی شبیه به هم. سارینا, سالینا, ملینا, و ...

و من بعد چند ماه هنوز همه شان را با همدیگر قاطی می کنم و نمی توانم تشخیصشان بدهم.


نمی دانم این بیماری من است یا بیماری جامعه,

اما اصلا دلم نمی خواهد حتی برای یک روز شبیه یک نفر دیگر باشم. همانطور که محتویات کله ام شبیه بقیه نیست.

من برای اعضای صورتم احترام قائلم, چون همینها هستند که قیافه ی من را می سازند و باعث می شوند وقتی استاد 5 سال پیشم من را می بیند بگوید چقدر قیافه ات آشناست..

حتی دماغم را با همین فرم مضحکش دوست دارم و لبخندم را, که بعضی ها می گویند منحصر به فرد است و من را با آن به یاد می آورند.

می دانید, به نظر من خدایی که هرکدام از ما را با این ریخت و قیافه ی خاص ساخته خیلی خیلی بهتر از یک دکتر زپرتی میتوانست ما را شبیه به هم بسازد.

و واقعا چه کسی مشخص می کند چه نوع دماغی قشنگ است, و چه مدل ابرویی یا کلا چه قیافه ای,

بازیگران هالیوود و انجل های ویکتوریاز سیکرت؟

حتی آنها هم اینقدر شبیه هم نیستند.


می دانید, چند روز پیش در یک سایتی نمونه ی امضای خاله مرضیه (مرضیه برومند) را دیدم و با خودم فکر کردم چقدر خوب می شد همه ی ما خودمان را دوست داشتیم, آنقدر دوست داشتیم که حتی به طور مفتخرانه شکل خودمان را کنار امضایمان می کشیدیم. با همان به ظاهر عیبها...



  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۲۷)

آره موافقم :)
بینی من یه قوز ریزی و کوچولویی داره ومن همیشه خیلی دوسش داشتم ودارم :)
خصوصا الان چون هم خاص ترم می کنه و هم سرعت گیره که عینکم از روی بینی م سُر نخوره :))
پاسخ:
منم :)))
دماغ فابریکیاش :]))
این روزها هیشکی مث خودش نیست.
درواقع با چکش کاری همه دارن به یه سو میرن که شکل یکی باشن.
ولی من خودم رو با هرچی که هستم با هیچ چیز دیگه ای عوض نمیکنم.
پاسخ:
درواقع اونا هم نمی خوان که شبیه هم بشن.
اما خب این اتفاق افتاده 
  • مهرداد ارسنجانی
  • این سیر مثلن تکاملی تو دانشگاه ها خیلی قابل رویت هست.
    یبار به ی دختره گفتم عکسای ترم یک تا الآنت رو بردار ببر جاییزه نوبل بگیر (فرگشت) ناراحت شد -_-
    پاسخ:
    حتی منم حاضر به اینکار نیستم :))
    منم گاهی دچارشم :))))) 
    پاسخ:
    خیلی بده :| گاهی باعث آبرو ریزی می شه حتی :))
  • هولدن کالفیلد
  • این اختلاله، این نقص در همه مراحل رشده، این ضعف در چند سازه ی مهم روانیه، این فاجعه است! فاجعه! فاجعه!
    پاسخ:
    دیگه یه نفر اختلال, دو نفر اختلال, کل جامعه که دیگه متخلخل نمی تونه باشه :| 
  • خارج ازچارچوب
  • این نقصِ فرهنگیه،ضعف در بلوغ فکری مردمه،ضعف در تربیت فرزنده،این فاجعه‌ی جامعه است!
    پاسخ:
    واقعا نمی دونم چیه. هرچی که هست اصلا جالب نیس.
    هیچ جای دنیا مردمش اینجوری نیستن :|
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • منم فک کنم دارم این بیماریو
    فک کنم سندروم ِ همگان یکسان بینی باشه اسمش
    البته من چون تو‌یه محیط کوچیکترم کمتر بهم حمله دست داده:)
    پاسخ:
    هه اتفاقن میخواستم تیتر رو بذارم سندرم یکسان بینی :))
    بذارم؟
  • هولدن کالفیلد
  • چرا میشه، برای چی نشه؟
    https://en.wikipedia.org/wiki/Body_image
    بعد این
    https://en.wikipedia.org/wiki/Self-image
    ضعف در بادی ایمیج، در سلف ایمیج اشکال وارد میکنه، سلف ایمیج ضعیف، در همه ی اون سازه هایی که توی لینکش -در خط اول- مشخص کرده تاثیر منفی میذاره!
    و این:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Body_dysmorphic_disorder
    :|
    پاسخ:
    چقددر جالب بودن اینا.... 
    من واقعا نمی دونستم همچچین اختلالی وجود داره :|

    مرسی بابت لینکا :)
    یعنی من نمیدونم این معیاز زیبایی فضایی تخیلی ، از کجا تو کشور ما باب شده
    الان همه دلشون میخواد دماغ عمل کنن ، پروتز کنن جاهای مختلف رو !
    میدونی ، علتش یکی عدم اعتماد به نفس و یکی هم تعریف نادرست از زیبایی هست.

    پاسخ:
    حالا عمل بینی شاید برای بعضی ها لازم باشه, بهرحال یه سریا مشکلات تنفس و اینا دارن.
    اما پروتز گونه واقعا چه توجیهی داره؟؟
    اینا چطور می تونن باقی عمرشون یه چیزی تو صورتشون یا بدنشون تحمل کنن :-/
    نمیدونم والا - چطور میتونن تحمل کنن !!!!
    غیر قابل وصفه
    پاسخ:
    یه جایی خوندم ماده ی اصلی این پروتز ها همون ماده ی اولیه ی تفلون ه, مثلا اگر اون شخص یه وقتی آتیش بگیره هم اون پروتز ها باقی می مونن :-/
    چه ترسناک :-///
  • هولدن کالفیلد
  • سازه های روانشناسی مباحث بسیاز جذاب و خوندنی ای هستن!
    خودم هم تازه فهمیدم این اختلال طبقه بندی شده، اختلال جدیدی هست!
    مهم اون ضعف در بادی ایمیج، سلف ایمیج و تاثیرات اونها در سازه های روانی مختلفه، یعنی حتی اگه اون اختلال هم در مورد کسی تشخیص نذاری، صرف علاقه "نا معمول" به عمل های زیبایی، داره خبر از کلی ساختار معیوب روانی میده متاسفانه! :|
    پاسخ:
    ببین یه چیز دیگه هم هست, واقعا اینطور نیست که همه ی مردم اختلال داشته باشن یا خوششون بیاد از عمل, واقعا کی رو دیدی که لذت ببره از پاره شدن و بخیه شدن بدنش و درد کشیدن؟

    چیزای دیگه ای هم هست, که مهمترینش جو رقابتی جامعه س.
    بهرحال یه دختر یا پسر وقتی می بینه دوستاش با عمل زیبایی قیافه شون بهتر شده و افراد جنس مخالف بیشتر به طرف اونا میرن و شاید به اون حتی اهمیت هم ندن, خب اون هم وسوسه می شه که بره این کارو انجام بده.
    یا حتی دخترایی رو میشناسم که نامزدشون یا همسرشون گفته که یا باید عمل زیبایی انجام بدی یا طلاقت می دم.

    پس همه ش تقصیر اون شخص نیست.

    کلا جو جامعه اینطوری شده که عمل زیبایی رو ارزش می دونن
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • هرجور‌دوس داری بذار عزیزم:)))
    چون گونه هم ریتمش اینجوری برام‌بنظر اومد 
    خونه خوبه خونه مامانم امیده:)))
    پاسخ:
    هاع؟ :)))

    نه من با لحن مهران مدیری نوشته بودم, تو در حاشیه اونجا که داشت خواب میدید داره تو پنجره ی ماشینا داد می زنه چونه گونه؟ :)))
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • :))))))))))
    چونه گونه راس میگیاااا:)))
    پاسخ:
    ولی این قشنگتره دستت درد نکنه :))
    مشکل من اینه که حتی این چهره فیک لعنتی ای هم که میسازن قشنگ نیست! که تازه تکرارشم می کنن! کفر آدم بالا میاد!
    با این پست موافقم شدید!
    پاسخ:
    چون مُده! مُد!
    شاید واقعا زیبایی اونه و ما نمی فهمیم :| چی بگم
  • نفس نقره ای
  • میدونی چی این وسط مسخره ست! :| الان دیگه کسیو میبینی نمیگی چقد چهره ت آشناست! میگی تو همووونی؟؟؟ همووون اووون؟ واقعا؟ :||
    پاسخ:
    :)) واقعا :|
    بعضیا ک فک کنم کنترات می گیرن با دکتره, می کوبه از اول 5 طبقه سه خوابه میسازه :|
    :)) منو مطمئنم هیچوقت قاطی نمیکنی :D
    مگر این ک ماهان هاشمی  شم تا اشتباه منو بگیری :))))))


    پروژه رو چیکار کردی؟
    پاسخ:
    =)))))))))

    تو هم خودت خوشگلی هم اسمت :x
    حالا قیافه ها که هیچی ولی اسامی دارن به اثر انگشت تبدیل میشن. هیچ دو اسمی شبیه هم نیست! ملت اسم عناصر جدول مندلیف رو با «نا» جمع می کنن میشه اسم!:|
    یکی از بستگان ما بچه داره با اسم «پاتریسیانا»:| که به جان خودم اگه بدونن پاتریس یعنی مشاور امپراطور روم:| اصن پاتریس برند فرش نبود؟!:))
    پاسخ:
    جدول مندلیف :))) یاد تیتراژ بریکینگ بد افتادم که هر اسمی رو می نوشت توش حروف عناصر مندلیف رو پررنگ می کرد

    یا خدا.. یه تریلی باید بیارن اسمش رو ببره بیاره :-/
  • ابوالفضل ...
  • کلا معلوم نیست چند چندیم با خودمون. حالا عمل کردن رو می ذاریم به گردن یه گروهی از جامعه. این آرایشای عجیب غریب که آیندگان کلی به قیافه هامون می خندند که گروه بزرگتری از دخترا و پسرا رو شامل میشه.
    و اصلا جدا از اون، مگه ی همه ی ما گول این رقابت واسه تحصیل اونم بدون هیچ هدف مشخصی رو نخوردیم.
    کلا جامعه مون مشکل داره. اساسی........
    پاسخ:
    مشکل من هم بیشتر با این مدل آرایشاس تا عمل زیبایی.
    البته یه سری از این عمل های کاملا غیر ضروری مثل پروتز چونه! خیلی عجیبن
    خیلا هم به من میگن دماغت عمل لازمه :دی
    اولا غصه می خوردم !! ولی به مرور برام قیافه ام با همین دماغم دوست داشتنی شد :)
    همین چند روز پیش یه دونه از همین خانمهای کپی شده با یه چسب رو دماغش از یه مسافتی که داشت از روبروی من میومد همچین با نخوت و غرور و یه خاک بر سرت با این دماغت هم نسبت به خودم تو چشماش حس میکردم , بله همینجور بهم بد نگاه میکرد و میومد جلو و منم نامردی نکردم با نگاهی مملو از خاک بر سر خودت با این ریختت زل زدم تو چشاش تا بهش بفهمونم دماغم هرچی ک هست من ازش راضیم :دی
    پاسخ:
    ببین من منظورم این نیس که عمل بینی اشتباهه,
    خوب شاید کسی مشکل تنفسی داشته باشه یا اصلا به هر دلیلی دلش بخواد عمل کنه.

    اما اینکه همه ی آدما سعی دارن حتی با مدل آرایش, خودشونو شبیه هم کنن جالبه
  • فانتالیزا هویجوریان
  • تو اون جریان ممد مازراتی داشتم به دوستام میگفتم که به نظر من اینا دو تا دخترن و شبیه همن و خیلی نیستن!

    انقدررررر قیافه ها نزدیک هم و مصنوعی شدن
    پاسخ:
    ممد مازراتی دیگه کیه :-/
    حالا عمل دماغ بعضیا رو واقعا خوشگلتر می‌کنه ولی این قیافه‌های پروتز شده بیشتر وحشتناک میشن تا  خوشگل. باور  کن از بعضیاشون می ترسم. 
    و اینکه وقتی یه نفر که خیلی اعمال جراحی گوناگون انجام داده یا آرایش‌های خیلی غلیظ انجام میده و تیپش خیلی از عرف خارج هست، نشون میده که مشکلات شخصیتی و روانی ( عدم اعتماد به نفس و ... ) داره. هنوز نتونسته خودش رو قبول کنه و دوست داشته باشه. 

    و در مورد اون دخترایی که نامزدشون میگن باید عمل کنی وگرنه طلاقت میدم، به نظر من زندگی نکردن با همچین پسرایی با همچین سطح شعوری خیلی بهتره. همون بهتر که طلاق بگیرن از همچین پسرایی. 
    پاسخ:
    اگر اینطور بخوایم نگاه کنیم نصف بیشتر جامعه باید طلاق بگیرن 
    چون بیشتر آقایون حتی اگر مستقیم هم به طرف نگن یه جوری تیکه شو میندازن :) 
    آخ آخ... فرض کن سر این شباهت سوتی هم بدی. من که البته کلا توی حفظ قیافه ی ملت توو دیوارم از همین اول دیگه آب از سرم گذشته. :دی

    من موهام داره سفید می شه بقیه بهم گیر می دن! می گن برو رنگ کن :)) می گم بابا اصن موی سفید ابهتی داره که نگو و نپرس. دماغمم عقابیه. ابروی چشم چپم هم بیشتر توی اخمه تا ابروی چشم راست. کلا اگه قرار بود گیر بدم به قیافه ی خودم باید از اول می کوبیدم می اومدم بالا D:


    پاسخ:
    :))
    آقایونم مگه رنگ می کنن موهاشونو :| جلفه ک :|

    یه لحظه خودتو تصور کن با موی بنفففففففش مثلا. یا سبز :))))
    چ حس مشترکی:)
    پاسخ:
    :)
    نه که بنفش :)) خل و چل. مشکی یعنی! :))))
    بابا حالا اسم نمی برم زشته ولی رفیقی داریم که همین الان در سن 25 سالگی موهاشو رنگ می کنه که یکی دو دونه موی سفیدش معلوم نشه. مشکی البته! نه سبز :))
    پاسخ:
    نه حالا برو بنفش کن. تروخدا. سبز خال خالی حتی :| :))))

    آخه چن وخت پیش یکی از آشنایان تعریف می کرد دوستش که سن ش بالاست زنگ زده بوده بهش, گفته بوده من می خوام ریشام رو رنگ کنم, از خانومت که آرایشگره بپرس بگو چه رنگی باید بگیرم. اینم پرسیده اما انگاری دقیق یادش نمونده که مثلا n چی چی بوده.
    فرداش نصفه شب یارو زنگ زده می گه فلانی, ریشم بنفشششش شده. چه خاکی بر سرم بریزم :)) خلاصه مثل اینکه بساطی شده بود واسش
    من همیشه خدا رو شکر میکنم که قُل ندارم. دلم واسه دوقلوها میسوزه چون شبیه هم هستند!!! حس میکنم حس منحصربه فرد بودن رو آدم از دست میده زمانی که یکی دیگه شبیه خودش وجود داره! ولی خب اونم از قدرت و حکمت خداست!
    در مورد اینکه بعضیا هم سعی میکنن همرنگ جماعت بشن و هر قیافه ای که مد شد و فلان سلبریتی خودش رو به اون شکل دراورد رو تقلید کنن، واقعا به نظرم همه این کارا بدون فکر انجام میشه! خیلیاشون اصلا نگاه نمیکنن که این عمل یا این نوع آرایش به صورتشون میاد یا نه؟!! مثلا دختردایی من دو سه سال پیش دماغشو عمل کرد! دماغش قبلا یه مقدار قوز داشت ولی من به شخصه خوشم میومد از کل صورتش و به نظر با اون دماغ هم خوشگل بود و قیافه ی مهربونی داشت! ولی بعد از عمل حس کردم تعادل صورتش بهم ریخته و دماغش نسبت به کل صورتش کوچکتره و تناسبی نداره!! در کل به نظر من خیلی ها قبل از عمل و آرایش زیباتر از بعد از عمل و آرایش هستند! منتها مد و نظر بقیه و تقلیدهای کورکورانه از یه عده آدم عقده ای و مرفه بی درد که نمیدونن پولشون رو چجوری خرج کنن، به اضافه ی مشکل اعتماد به نفس که اکثر دخترای ایرانی ندارن و نمیدونم منشا اصلیش چیه!!! باعث میشه که این همه قیافه ی تقریبا یکسان به وجود بیاد!!! :(
    پاسخ:
    منم یه دوستی دارم که قیافه ش و دماغش هیییچ ایرادی نداشت, کامل ترین و موزون ترین قیافه ای که تابحال تو عمرم دیدم داشت اما صرفا چون می خواست دماغش "عملکرده" باشه رف عمل کرد :|

    کلا مردم ما از هر تکنولوژی که میاد بدترین استفاده رو می کنن...
    اول عمل زیبایی برای کسایی بود که به هر طریقی صورتشون یا بدنشون آسیب دیده بود و از بین رفته بود, بعد حالا اینطوری...
    آدم سالم و سلامت می ره تو خودش چیز کار می ذاره :|
    من واسه این چینیا نگرانم
    خیلی سخته تشخیصمون بِدن :|||
    آخه همینطوریش همه‌مونو مثه هم میدیدن قبلا. حالا که دیگه هیچ :/
    پاسخ:
    :))))
    واقعا, دیگه تشخیص چینیا راحت تر شده
  • • عالمه •
  • عالی بود این مطلب (:
    پاسخ:
    نوش جان ^_^
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">