-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

تبدیل عکس به نقاشی دیجیتال (#آموزشی)

شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ق.ظ

نقاشی دیجیتال یکی از زیباترین هدیه های تکنولوژی به هنرمندان است که بدون هیچگونه محدودیت خاص یا ایجاد هزینه اضافی می توانند با قلم نوری یا قلم تبلت (یا اگر خیلی حرفه ای باشند با موس!) یک نقاشی یا هر اثر هنری دیگری را ایجاد کنند. 

نمونه ی یک نقاشی دیجیتال حرفه ای را اینجا ببینید)

اما از آنجایی که این تکنیک شناخت بالایی از طراحی و از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و امثالهم می طلبد, یا برای بعضی افراد امکان سخت افزاری آن فراهم نیست, می توانند با ادغام چند فیلتر عکس مورد علاقه شان را شبیه نقاشی دیجیتال به دست بیاورند.



نکته: اگر از ورژن فتوشاپ قبل از CC استفاده می کنید یا نتیجه ی دقیقتر و طبیعی تری می خواهید, از این روش استفاده کنید.



و اما روش من!


1. عکس مورد نظرتان را باز کنید (Ctrl+o یا drag عکس داخل برنامه)


2. از لایه ی عکس اصلی کپی بگیرید (duplicate Layer) و عکس بکگراند را دست نخورده بگذارید.


3.از منوی ایمیج و پنجره curves ی  (Image/ Adjustment/ curves) سایه روشن های عکستان را تنظیم کنید  عکس


3. از منوی فیلتر, فیلتر crosshatch را انتخاب کنید  (Filter/ filter gallery/ crosshatch) وضوح هچ ها بستگی به سلیقه شخصی خودتان دارد اما بهتر است هاشور ها خیلی بزرگ و عکس محو نباشد.    عکس 

(می توانید در صورت تمایل علاوه بر این فیلتر,از فیلتر های دیگر هم استفاده کنید)


4.از منوی فیلتر, افکت Oil paint را انتخاب کنید و دقت داشته باشید که مهم ترین مرحله ی کار شما همینجاست. با رول ها و اعداد بازی کنید تا نتیجه ی دلخواهتان به دست بیاید (نتیجه ی کار بسته به عکس متفاوت است)  عکس 


5.درصورت لزوم یک بار دیگر سایه های عکستان را تنظیم کنید و اگر از عکس سیاه و سفید استفاده می کنید می توانید برای زیباتر شدن نتیجه عکس را رنگی کنید.



نحوه ی رنگی کردن عکس


اگر در استفاده از brush ها مهارت دارید, می توانید رنگ مورد نظر را انتخاب نموده و مکان مورد نظر را رنگ کنید.


و اما پیشنهاد من!


1. با استفاده از یک ابزار انتخاب, محل مورد نظر را انتخاب کنید (ترجیحا از Magnetic lasso tool استفاده کنید) 


2. پنجره ی photo filter را باز کنید (Image/ Adjustments/ photo filter) و در قسمت color رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و density یا شدت آن را مشخص کنید  عکس


3. برای تغییر رنگها می توانید از پنجره ی hue/saturation یا در ورژن های جدیدتر از camera raw filter در منوی فیلتر استفاده کنید.


4. بعد از اتمام رنگ آمیزی, می توانید یکبار دیگر نورها و سایه ها را تنظیم کنید, و برای اینکار ازBrightness/ contrast یا  camera raw filter استفاده کنید.




5 و. ... وُیلا!

شما یک نقاشی خودساخته دارید! :دی



* برای ایجاد سایه روشن در محل دلخواه, می توانید از ابزار Burn استفاده کنید.

*برای براق کردن لب ها یا چشمها می توانید از Dodge tool استفاده کنید


*برای شباهت بیشتر به نقاشی رنگ روغن, می توانید یکبار دیگر افکت Oil Paint را برروی عکس اعمال کنید 






*این آموزش از تجربه ی شخصی برگرفته شده است. لطفا با ذکر منبع کپی کنید :)



#به یاد همسبلاگی نقاشمان که درون خدمت مقدس به سر می برد :)
  • آنای خیابان وانیلا

آموزشی

فتوشاپ

نظرات (۲۰)

  • هولدن کالفیلد
  • نگاه بعد اینهمه وقت مینویسه بعد به درد من نمیخوره :|
    من همه جفنگ بازیهام رو با acdsee در میارم!
    تازشم باز تگ نزدی!
    پاسخ:
    بعد اییییییییییییینهمه مدت! ینی از دیرووز تاحالا؟ :| وایسا پستو منتشر کنم :)))
    چرا تکنیکش باحاله ها! اگر فتوشاپ در حد 0 هم باشی می تونی انجامش بدی. در حد مرگ قدم به قدم توضیحش دادم :)))
    آقا من خنگم یاد نگرفتم!
    البته باید برم ببینم چگونه است 
    پاسخ:
    کاملا قدم به قدم گفتم؛ اگر باهاش انجام بدی درمیاد. سوالی هم داشتی در خدمتیم :دی
    مرسی مطلب خوبی بود
  • هولدن کالفیلد
  • :))
    من فتوشاپ باز میکنم دست و دلم میلرزه! :))
    از وقتی احمر رو گرفتم و اصغر رو دادم خواهرم، روی این احمر فتوشاپ نصب نکردم! :دی
    پاسخ:
    :))) چرا خیلی حال می ده ک.
    شاید چون خیلی باهاش کار نکردی, منم وقتایی که یه برنامه ی پیچیده ای رو باز می کنم و خیلی ازش بلد نیستم می گرخم اصن :))
    همش می ترسم یه کاری کنم یه اروری بده بترکه برنامه هه :|

    +اصغرو دادی خواهرت؟ :| واقعا ک :|
  • هولدن کالفیلد
  • خب وقتی احمر رو گرفتم نمیتونم اصغر رو بندازم دور :|
    دادم اون دیگه در زمینه لپ تاپ محتاجم نباشه!
    نه من به فتوشاپ فقط اینجوری هستم، مثلا همین acdsee هم اصلا بلد نبودم، اینقدر گشتم توش یه چیزایی یاد گرفتم! الان آواتارهای تلگرامم رو با همون ردیف میکنم!
    پاسخ:
    حداقل اسمشو عوض می کردی. میذاشتی پری مثلا :))

    +acdsee فقط در حد تنظیم نور و رنگ و اینا فقط کار راه میندازه.
    البته همینم در حد خودش خوبه 
  • هولدن کالفیلد
  • acdsee فیلتر و اینها داره برای ویرایش عکس!
    البته اصل حرفت صحیحه، این نرم افزار جلو فتوشاپ به شدت ساده است!
    پاسخ:
    بعله آشنایی دارم باهاش :))

    میگم که, برای کارای ساده و معمولی کار آدمو راه میندازه
    فتوشااااااااااااااااااپپپپپپپپپ عشقه 
    خطاب به هولدن 
    خیلی غرغروعه :)))))



    پاسخ:
    آرهههههه ^__________^

    با شومان هولدن خان 0_O
    من دیشب یه شیپ ساده رو میخواستم هاشور بزنم...له شدم:|
    دستی هاشور زدم تهش:)) فیلتر هاشور رو پیدا نمیکردم:))

    یه قالب برا وبلاگ یکی از بچه ها میخواستم بزنم قرار بود نوشته های سرفصل منوهاش شبیه هاشور خوردگی افکت بیاد روش...کلا بیخیال قالب شدیم:)) نشد که!
    پاسخ:
    واع :)) اول یکم تکستچر بهش می دادی و بافت ایجاد می کردی, بعد هاشور می زدی شاید درمیومد ؛)
    فتوشاپ رو دوست دارم.
    باهاش کار کردم.
    دستتون درد نکنه.
    پاسخ:
    خواعش ^_^
  • کلنگ همساده پسر
  • کار کرده ام. البته با عکس های خودم!
    پاسخ:
    بلی بلی :)
    قشنگه ولی نقاشی کلاسیک رو ترجیه میدم
    پاسخ:
    آره خب نقاشی کلاسیک بسیار زیباست و مسلما حس قشنگتری داره
  • مترسک ‌‌
  • نقاشی روی تبلت... پووف! یه بار خیس عرق شدم تهش تونستم یه دونه دماغ بکشم :|
    بگذریم... :D
    پاسخ:
    دِمااااااااااااغ؟ :))))
  • فانتالیزا هویجوریان
  • زشتی یه مزیتی داره اونم اینکه خیلی رو عکس هات کار نمیکنی!!!دیگه بود و نبودمون همینه دیگه :))))))))))))))))))
    پاسخ:
    بعله باید رو عکس خوشگلایی مثه شما کار کنیم :)
  • هولدن کالفیلد
  • به آقای فتوشاپ میگم بره خواستگاره نگین! :| :دی
    غر غرو؟ :| :| :|
    پاسخ:
    :))))) عجبا! واقعا ک بعد اینهمه مدت رفاقت و نون و نمک خوردن به فکر نگینی؟ :((
  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • :) همشو فهمیدم همشوووو :)))
    دروغگوهم دشمن خداست
    پاسخ:
    :)))) تو بده خودم برات درست کنم ^_^
  • هولدن کالفیلد
  • تو که کیس برات ریخته :دی
    اینقدر همه چی تمومی! :دی
    پاسخ:
    ای بابااااا حالا چییی بپوشم 
    نگین جونمم همه چی تمومه :| :| :|
  • مترسک ‌‌
  • منظورم بینی بود :D
    پاسخ:
    :دی
    اون مرحله "بعد هاشور میزدی" گیر اصلی ماجراس:))
    پاسخ:
    :)))

    کاری از دست من برمیاد براتون؟ :)
    هولدن !!! (ایکون چپ نگاه کردن)
    پاسخ:
    آخجون دعوا :))
    نه عزیزم قربانت:دی قضیه مال لااقل سه سال پیشه:دی
    پاسخ:
    :))))))))))))) عالی بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">