-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

-------Vanilla---Avenue--------

These words are my diary, Screaming out loud....

Detachment

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۴ ق.ظ
بعضی از فیلمها واقعا حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند...

اما من دلم می خواهد حرف بزنم.
نه داستان فیلم را می نویسم و نه نقد می کنم, فقط دلم می خواهد احساسم را بگویم.
آدرین برودی همیشه من را شگفت زده می کند, از همان صحنه ی اول فیلم, که با قیافه ی نگران از شخصی خواست که در را ببندد تا کسی داخل اتاق نیاید, حس کردم شخصیتی که این بار قرار است نشانم بدهد از آن مدل هاییست که قرار است من خیلی با آن ارتباط برقرار کنم...

البته نه تنها نقش هنری بارث, بلکه تک تک افرادی که در فیلم نشان داده می شوند انگار افراد واقعی هستند,
افرادی واقعی در جامعه ی واقعی که درش بی توجهی به خود موج می زند... 
آدمها برای به دست آوردن چیزهای زیادی تلاش می کنند, پول, شغل, معروفیت و توجه, و هر چیز دیگری که فکر می کنند خوشبختشان می کند,
اما در واقع گاهی اوقات تنها اتفاقی که می افتد این است که خودشان از خودشان دور می شوند,
و در آخر به تنها چیزی که اهمیت نمی دهند درونشان است
و در اینجاست که سختی مشکلات وارد روح آدم  می شوند و به حساسترین نقاط سنگین ترین ضربه ها را می زنند....

 این گسیختگی در تمام شخصیت های فیلم دیده می شود,
آدمهایی که در هر سن و شغلی که هستند مشکلاتی دارند که کلافه شان می کند و ممکن است بدون توجه به جایگاهشان کارهایی می کنند که نباید.
هنری بخاطر مشکلات گذشته اش از تعلق به آدمها و حتی زمان و مکان می ترسد و هرکسی که تلاش می کند وارد زندگی اش بشود را می رنجاند و از خود دور می کند, اریکا که با وجود سن کمش شب ها در خیابانها پرسه می زند و از هرکسی ذره ای توجه می خواهد, دانش آموزی که به دلیل مشکلات والدینش گربه ها را آش و لاش می کند, مردیت که با وجود استعداد فراوانش در کارهای هنری, بخاطر چاقی مورد آزار همکلاسی هایش است و در آخر هم یک راه حل همیشگی را برای حل یک مشکل موقت انتخاب می کند, و بقیه ی دانش آموزان و معلمان و مدیر و شخصیت های دیگر که هرکدام داستان خودشان را دارند...


چیزهای زیادی هستند که زمان حال زندگی ما را می سازند,
و زمان حال ما آینده ی ما را می سازد.
نمی شود جلوی اتفاقات گذشته را گرفت و بعضی از اتفاقات زمان حال را پیشگیری کرد,
اما امروز, دیروز  ِ فرداست,
حداقل می توانیم سعیمان را بکنیم...



قسمتی از موسیقی متن فیلم:





Henry Barthes: How are you to imagine anything if the images are always provided for you?


Henry Barthes: Doublethink. To deliberately believe in lies, while knowing they're false


Henry Barthes: Examples of this in everyday life: "Oh, I need to be pretty to be happy. I need surgery to be pretty. I need to be thin, famous, fashionable." Our young men today are being told that women are whores, bitches, things to be screwed, beaten, shit on, and shamed. This is a marketing holocaust. Twenty-fours hours a day for the rest of our lives, the powers that be are hard at work dumbing us to death.


Henry Barthes: So to defend ourselves, and fight against assimilating this dullness into our thought processes, we must learn to read. To stimulate our own imagination, to cultivate our own consciousness, our own belief systems. We all need skills to defend, to preserve, our own minds...


  • آنای خیابان وانیلا

نظرات (۵)

با این حساب باید بگیرم و ببینمش سر فرصت...

راستی قالب جدید مبارک :)


پاسخ:
مرسی :)

هنوز باهاش احساس راحتی ندارم شاید باز عوضش کنم
تنها فیلمی که آدرین برودی توش بودو دیدم پیانیست بود.

امروز کازابلانکارو دیدم. فک کن د:
پاسخ:
خییلی خوب بود پیانیست.
آدرین برودی بازیش شاهکاره تو اون فیلم... اونجایی که جلوی سرهنگه با دست یخزده پیانو می زنه..
http://www.imdb.com/title/tt4614906/?ref_=fn_al_tt_4
نمیدونم خبر داری یا نه ولی قسمت بعدیش داره میاد
پاسخ:
نمی ذارن زندگیمونو بکنیم ک :))

من هنو Human Revolution رو هم بازی نکردم :-/
واقعا ؟!
من تنها هیومن رولیشن رو بازی کردم عالی بود بنظرم
داستانش یعنی
پاسخ:
به غیر از the fall همه شون عالی بودن بنظرم. هیومن رو هم فک نمی کنم به سیستمم بخوره واسه همین نگرفتمش.
نمیدونم چرا ولی هرچندتا فیلم ازین بازیگر ببینم بازم یاد نقشش تو پیانیست میوفتم.واقعا شاهکار بود.
راستی فیلم هتل بوداپست و هم نگاه کن قشنگه
پاسخ:
آرههه هتل بوداپست هم خیلی باهاله.

درعین سادگیش هم بامزه س هم یه مدل هنری خاصیه.
زیرو مصطفا :)))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">